Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:50:13 GMT

بهسازی ۳۲۰ کیلومتر پیاده راه و مسیر دوچرخه در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۴۵۳

بهسازی ۳۲۰ کیلومتر پیاده راه و مسیر دوچرخه در سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری مهر، صفا صبوری دیلمی با تشریح دستاوردهای اجرایی طرح «به راه»، با بیان آنکه در پایان هفته پنجاه و دوم اجرای طرح منتهی به بیست و ششم اسفندماه سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۲۲۸ کیلومتر از معابر پیاده رو شهر تهران بهسازی شده است، یادآور شد: این دستاورد اجرایی با احتساب احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در معابری که از پیاده روهای مناسب برخوردار بوده است به ۳۲۰ کیلومتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد معابری که طی سال گذشته تحت اجرای عملیات بهسازی پیاده روها و احداث مسیر ویژه دوچرخه قرار گرفته‌اند را ۳۱۱ معبر در سطح مناطق ۲۲ گانه پایتخت خواند و افزود: هم اکنون ۱۳۶ معبر در نقاط مختلف پایتخت در حال اجرای اقدامات مرمتی طرح «به راه» است. در حال حاضر حدود نیمی از پیشرفت فیزیکی طرح فوق با هدف بهسازی ۵۰۰ کیلومتر طول از معابر پیاده روی شهر تهران محقق شده و ادامه عملیات اجرایی به عنوان یک طرح مستمر در سال جاری نیز پیگیری خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم برآورده ساختن بخشی از نیازهای شهر تهران در گام دوم این طرح، از شناسایی و احصای این نیازها در جلسات کارشناسی با معاونان فنی و عمرانی مناطق و مطابق با برنامه‌های مسیر دوچرخه معاونت حمل و نقل و ترافیک خبر داد و از معاونت‌های فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه و سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان مجریان طرح خواست تا برای رفع موانع اجرایی موجود و تسریع در عملیات بهسازی معابر پیاده روی شهر تهران تلاش کنند.

کد خبر 5198040

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران صفا صبوری دیلمی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیاده راه شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی پرونده قضایی محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا گردشگری پیش بینی وضعیت هوا حقوق بشر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اصغر اسماعیلی افزود: بخشی از این پروژه های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان بیجار، زنجان دندی تخت سلیمان، زنجان بناب، منجیل، سه راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می شود.

اسماعیلی راه و حمل و نقل را یکی از مولفه های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل ونقل شناخته می شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت های حمل ونقل جاده ای است.

وی نگهداری راه ها اعم از راه های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل ونقل جاده ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در ادامه به هزینه های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت های اعتباری باید از ظرفیت های خارج از اعتبارات دولتی که می تواند به پروژه ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار در بزرگراه آزادگان | تغییرات جدید در این بزرگراه مهم
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان