Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:46:26 GMT

تازه‌های اصفهان‌شناسی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۴۶۴

تازه‌های اصفهان‌شناسی

ایسنا/اصفهان رونمایی از نسخه الکترونیکی مجموعه مقالات محمد صدرهاشمی و کتاب‌های «چه وخدی بود» و «تذکره سخنوران اصفهان»، برنامه‌هایی است که مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌کند.

رضوان پورعصار، مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) با اعلام این خبر به ایسنا گفت: مهم‌ترین برنامه ما به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، رونمایی از نسخه الکترونیک تمام مقالات مرحوم محمد صدرهاشمی، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه چهل‌ستون در دهه سی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرحله جمع‌آوری مقالات این مقام فرهنگی، از حدود شش ماه پیش آغاز  شد و در ادامه، بخش‌هایی که امکان بازخوانی آن وجود نداشت، بازنویسی شد. در نهایت نسخه‌ای را آماده کردیم که علاوه بر متن مقالات، تصویر اصل نسخه آن را که تا پیش از این دور از دست بود، در خود گنجانده و به‌ عنوان مرجع می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران باشد.

مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل اصفهان تصریح کرد: در کنار رونمایی از نسخه الکترونیکی مقالات که فیلم آن امروز در فضای مجازی پخش می‌شود، بناست که تجلیل و بزرگداشتی نیز از مقام محمد صدرهاشمی داشته باشیم و به این منظور گزارش‌هایی را در گفت‌وگو با صاحب‌نظران اصفهان و تهران تهیه‌کرده‌ایم که در فرصت مناسبت پخش خواهد شد.

پورعصار با اشاره به دیگر برنامه مرکز اصفهان شناسی به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، گفت: دو کتاب در حوزه اصفهان شناسی تهیه‌شده که نخستین آن «چه وخدی بود» اثر حسن رشتیان است. او در این کتاب با لهجه شیرین اصفهانی، اصفهان دیروز را در قالب شعر برای مخاطب معرفی و روایت می‌کند.

وی افزود: کتاب دیگر نیز «تذکره سخنوران اصفهان» نام دارد که توسط رضا شیخ بهایی در دو جلد نوشته‌شده و شامل معرفی تمام سخنوران اصفهان از آغاز تا نیمه اول قرن چهاردهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تازه های کتاب رونمايي شهرداری اصفهان نسخه الکترونیکی هفته فرهنگی اصفهان مرکز اصفهان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان

آیین تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص شده همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در اصفهان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، صبح امروز مراسم آیین تشییع پیکر مطهر 4 شهید تازه تفحص شده در میدان فیض اصفهان آغاز شد و به سمت گلستان شهدا ادامه داد.

مردم شهیدپرور و همیشه درصحنه همانند گذشته در آیین همراهی این شهدای تازه تفحص شده حضور پیدا کردند تا نشان دهنده ادامه دهنده راه آنها هستند و در حفظ اسلام و نظام می‌کوشند.

پیکر پاک 3 شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع می‌شود.

هویت پیکرهای مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده و پس از سال ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • آغاز تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد