Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت هفته کارگر ، این مناسبت مبارک را به جامعه کار و تلاش بویژه کارگران شریف کشور و خانواده های آنان تبریک گفت .
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، متن پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح ذیل است: امسال دومین سالی است که کارگران در کنار سایر هم وطنانمان در جدال با شیوع ویروس مهلک کرونا بسر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروسی که تاثیرات گسترده ای بر زندگی کارگران و کسب و کارها داشته است . در شرایط شوک ناشی از کووید 19، نه تنها سلامت و جان کارگران و خانواده های آنها مورد تهدید قرار گرفته است بلکه با گسترش بیکاری ، کاهش ساعات کار ، اثر بر دستمزد و تاثیرات بر گروه های خاصی که بیشترین آسیب پذیری را داشته اند (مانند کارگران غیررسمی و زنان کارگر ) ، زندگی روزمره کارگران به شدت دچار چالش و بحران شده است . واقعیت عریان این است که زیر سایه ویروس منحوس کرونا و تحریم های ظالمانه تحمیل شده به ایرانیان ، هم جان و هم سفره کارگران به شدت مورد تهدیدقرار گرفته است و این چالش بزرگ زمانه ماست .
در ادامه این پیام آمده است: در این شرایط سخت راهی نداریم جز آنکه " همه با هم " متحد ، منسجم ، جنگنده ، هوشمند و امیدوار کنار هم باشیم تا بتوانیم از این تنگناها عبور کنیم و برای ایران قدرت ، امنیت و صلح و برای خانوادهایمان رفاه ، آرامش و شادی را تضمین کنیم. حرکت در این مسیر زمانی ممکن است که با اتخاذ سیاست های درست ، عالمانه و عادلانه و متکی بر گفت و گوی اجتماعی و سه جانبه گرایی به گونه ای عمل کنیم که کارگران ما امیدوار به آینده و مطمئن از تامین اجتماعی خود با انگیزه و خلاق در عرصه های تولید و کسب و کار مشغول به کار باشند و این همان چارچوبی بوده است که به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش کرده ام به آن پایبند و متعهد باشم.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت و صیانت از کسب و کارها و برای حفظ امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از ریزش نیروی کار بنگاه های اقتصادی، سیاست هایی را تدوین و در حد تصویب ستاد ملی کرونا اجرایی کرده که ضروری است همکارانم در ایام هفته کارگر ابعاد مختلف آن را در فضای عمومی به گفت و گوی اجتماعی بگذارند . بویژه روند و فرایند مذاکرات سه‌جانبه و فشرده در شورای عالی کار که منجر به اجماع تاریخی و سرنوشت ساز در افزایش 39 درصدی برای حداقل دستمزد شد می تواند به عنوان یک الگوی موفق برای تصمیم گیری در سایر موارد مورد واکاوی قرار گیرد.
در ادامه این پیام آمده است: امروز در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی هستیم که باید کرامت و شان انسانی کارگران شریف و دست اندرکاران جبهه تولید بیش از همیشه مورد حمایت قرار گیرد. اطمینان می‌دهم که در کنار هم ، با ایمان به لطف وجود خدای صانع، مستظهر به «عدالت‌خواهی بلندنظرانه» ملت ایران و امیدوار به همراهی جامعه کار و تولید؛ ثابت قدم و استوار، تمام مساعی خویش را مصروف پیشبرد عدالت، کاستن از درد و رنج، ارتقای کیفیت زندگی مردم و ارتقای سطح خدمات‌دهی به جامعه ایرانی و نظام اسلامی خواهیم ساخت.
خداوند همه ما را در راه خدمت به مردم موید بدارد.
محمد شریعتمداری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
12.00 Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور اثرگذارند و علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

وی افزود: امروز توسعه و پیشرفت روز افزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرز و بوم است و جامعه کارگری در توفیقات حاصل شده علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نق‌افرین بوده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران استفاده می‌شود، گفت: سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شدند.

پیشکاری اعلام کرد: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است و حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.
وی به پرداخت یارانه چهار میلیون ریالی به یارانه بگیران هم پرداخت و افزود: یارانه بگیران می‌توانند از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال کالابرگ الکترونیک خرید کنند که ارزش آن هفت میلیون و ۴۲۰ هزار ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان ابنکه مهارت‌آموزی می‌تواند جوانان را صاحب شغل و پیشه کند، یادآور شد: جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند.

گفتنی است؛ در حاشیه نماز جمعه سنندج اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی کردستان اقدام به برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به نیاز مردم کرد.

کد خبر 6089073

دیگر خبرها

  • نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند