Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@02:04:37 GMT

قرادادهای موقت کار از مشکلات جامعه کارگری است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۹۹۸

قرادادهای موقت کار از مشکلات جامعه کارگری است

به گزارش جام جم آنلاین مازندران نصرالله دریابیگی در خصوص برنامه‌های هفته کارگر استان مازندران گفت: از پنجم اردیبهشت هفته کارگر شروع می‌شود که به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط قرمز کرونایی همه این مراسم‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در اولین روز از این هفته که به نام کارگران، میثاق با آرمان‌های امام و رهبری نامیده شد مراسم مجازی در تهران در مرقد مطهر حضرت امام و در استان مازندران در گلزار شهدای شهرستان‌ها برگزار شد و کارگران به صورت مجازی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دریابیگی از وجود چهار خانه کارگر در استان مازندران خبر داد و گفت: خانه کارگر مازندران در شهرستان‌های قائم شهر، آمل، بهشهر و ساری در حال خدمت رسانی به کارگران است و همچنین در مازندران ۱۷ ساختمان به نام کارگران بازنشسته خریداری شده است.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران داروی شفابخش معضلات کشور را تولید و اشتغال بیان کرد و افزود: امروز مشکلات جامعه کارگری قراردادهای موقت است و نیروهای کار امنیت شغلی ندارند که باید ماده ۷ قانون کار اصلاح شود و مشکلات معیشتی کارگران حل گردد.

 

وی تصریح کرد: حقوق سال ۱۴۰۰ مصوبه شورای عالی کار است و نسبت به ۴۰ سال گذشته بهتر شده اما به تورم و سبد هزینه نرسید و همچنان نارضایتی در بین کارگران وجود دارد.

 

وی افزود: در مازندران هیچ کارخانه خصوصی نشد که تبدیل به کار و اشتغال بشود بلکه همه بنگاه‌های اقتصادی که واگذار شدند تبدیل به احسنت و ایجاد کار نشدند.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اصل ۴۴ بیان کرد: باید این اصل به گونه‌ای اجرا شود که همراه با عدالت توسعه و افزایش اشتغال باشد.

 

وی با بیان اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته کارگر در کشور و ۱۸۵ هزار کارگر بازنشسته در مازندران وجود دارد گفت: در پایان سالگذشته ۸۹ هزار میلیارد تومان از رد دیون برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشتند که در سال جدید هم در حال اجراست.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هفته کارگر کرونا خصوصی سازی رعایت پروتکل ها استان مازندران خانه کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران میبدی تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جمعی از کارگران در این مراسم به بیان مسائل و مشکلات حوزه کارگری نظیر افزایش سن بازنشستگی، بازنگری قانون کار حوزه بانوان، عدم کفاف حقوق کارگری و فرسودگی ناوگان حمل و نقل کارگری مطرح کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این مراسم گفت: میزان دستمزد که شورای عالی کار تعیین می‌کند و همچنین قانون بازنشستگی از مسائلی است که باید در سطح کلان پیگیری شود.

محمدرضا فلاحتی افزود: دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیر مسائل و مشکلات کارگران بوده و از هیچ تلاشی برای حل این مشکلات دریغ نمی‌کند.

فرماندار میبد هم با گرامیداشت روز کار و کارگر بر رفع مشکلات و نگرانی‌های این قشر تأکید کرد.

سید جمال سجادی پور ادامه داد: ناوگان فرسوده و آلاینده حمل و نقل کارگری باید نوسازی شود و در این راستا واحد‌های صنعتی می‌توانند به ایفای نقش بپردازند.

در پایان این مراسم با اهدای شاخه گل و هدیه از کارگران تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • تقدیر از کارگران میبدی
  • کارگران میبدی تقدیر شدند
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد