Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی اظهار داشت:با توجه به اینکه روستا‌های جمالی و بکدانه در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری از گنبد نمکی (محل شور شدن آب رودخانه) قرار گرفته، شوری آب باعث ایجاد خسارت بسیار به باغات و کشاورزی این منطقه شده است.

او افزود: به همین دلیل نیاز به اقدام فوری جهت حل مشکل روستا‌های بکدانه و جمالی بود که با پیگیری‌های لازم، تامین اعتبار آن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی بیان کرد: بنا بر بازدید میدانی و نظر کارشناسان، ایجاد یک خط انتقال ۱۰ کیلومتری می‌توانست شوری آب را به پایین دست انتقال داده و روستا‌های مذکور را از محدوده شوری در آورد، اما به دلیل کمبود اعتبار پروژه راکد مانده بود.

نماینده شیراز و زرقان تصریح کرد: برای تامین اعتبار این پروژه مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد و صد درصد اعتبار که ۱۷۰ میلیارد ریال بود، اختصاص یافت.

لازم به ذکر است مطالعه و اجرای طرح مدیریت و کنترل شوری آب رودخانه جره از سال ۱۳۷۹ کلید خورد و قرار بود در ۳ فاز اجرا شود که جدا از فاز یک پروژه، تاکنون این امر صورت نگرفته است.

امسال با پیگیری مجدانه ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس، فاز دوم پروژه که احداث خط انتقال آب برای انتقال شوری به پایین دست خواهد بود، تامین اعتبار شد.

روستا‌های بکدانه و جمالی در جنوب شهر شیراز و در دهستان کهمره سرخی واقع شده و سالهاست کشاورزان و باغداران منطقه با مشکل شوری آب مواجه هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اعتبار مجلس شورای اسلامی تامین اعتبار شوری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی