Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پرس اسوسیشن؛ محققان مشغول استخدام ۴ هزار داوطلب هستند تا در آزمایش بالینی یک واکسن جدید کووید ۱۹ شرکت کنند.

این واکسن توسط شرکت «والنوا» (Valneva) توسعه یافته و در کارخانه آن واقع در لیوینگستون اسکاتلند تولید می‌شود. این واکسن با استفاده از فناوری ویروس غیر فعال ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۱۰۰ سال است که از این روش برای تولید واکسن استفاده می‌شود.

نتایج ایمونولوژی دو مرحله نخست کارآزمایی بالینی نشان داد این واکسن کارآمدی مناسبی دارد و چالش‌های ایمنی در آن شناسایی نشد. درهمین راستا قرار شد استخدام داوطلب برای ‏‬مرحله سوم آزمایش بالینی در هفته پایانی ماه آوریل آغاز شود.

این آزمایش بالینی در ۲۲ مرکز مؤسسه ملی تحقیقات بهداشت (NIHR) انگلیس و همچنین دو مرکز در اسکاتلند انجام می‌شود. افراد سالمی که سابقه ابتلاء به کووید ۱۹ ندارند می‌توانند در این آزمایش شرکت کنند. اما برخلاف آزمایش بالینی واکسن‌های پیشین، به شرکت کنندگان بالای ۳۰ سال واکسن پلاسیبو تزریق نمی‌شود و در عوض هر فرد دو دوز واکسن والنوا یا دو دوز واکسن «آکسفورد / ‏‬آسترازنکا» دریافت می‌کند.

البته شرکت کنندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله در این فرایند فقط واکسن والنوا را دریافت می‌کنند. اگر آزمایش بالینی واکسن موفقیت آمیز باشد، والنوا درخواست خود برای فرایندهای قانونی تأیید را در پاییز ارائه می‌کند.

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش بالینی، این شرکت می‌تواند ۲۵۰ میلیون دوز واکسن برای انگلیس و کشورهای سراسر جهان فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094130 برچسب‌ها واکسن کرونا ویروس کرونا انگلیس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا انگلیس آزمایش بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فردا قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • خلاصه بازی فجر سپاسی و گل گهر + فیلم
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی