Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رستمی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال در پی کاهش بارندگی‌ها و جاری نبودن زاینده رود در ایام مختلف سال برآورد می‌شود حدود ۱۳۰ هزار تن محصول گندم از مزارع دیم و آبی این استان برداشت شود.

رستمی افزود: با افزایش دمای هوا، کاهش میزان محصول در هر هکتار از اراضی کشاورزی را در پی دارد و در بخش کشت آبی کاهش سطح زیر کشت گندم را امسال شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: برداشت گندم در مناطق گرمسیر این استان ازجمله آران و بیدگل و کاشان در اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و در مناطق سردسیر و کوهستانی همچون فریدن، فریدونشهر و بویین میاندشت پایان تیر و اوایل مرداد برداشت آغاز خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان هم گفت: پارسال خرید تضمینی گندم ۲۵ هزار ریال بود که امسال به ازای هر کیلوگرم ۴۰ هزار ریال رسید و با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی ۱۰ هزار ریال هم بعنوان جایزه تحویل گندم در نظر گرفته شد و در مجموع به ازای هرکیلوگرم گندم به ۵۰ هزار ریال رسید.

محسن حاج عابدی افزود: پارسال ۹۳ درصد گندم تضمینی این استان معادل ۱۱۲هزار تن را سازمان تعاون روستایی خریداری کرد.

او گفت:پارسال ۳۲۰ هزار تن پیش بینی تولید گندم در استان اصفهان بود که این رقم امسال به حدود ۲۰۰ هزار تن رسیده است و مجموعه تعاون روستایی برای خرید تضمینی گندم در استان از آمادگی لازم برخوردار است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار، برابر سه و نیم درصد از وسعت این استان است که با توجه به محدودیت منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت زراعی و باغی می‌رود.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت گندم اراضی کشاورزی استان اصفهان هزار ریال هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد