Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:30:58 GMT

۱۳ هزار تبعه خارجی در مرزهای آذربایجان غربی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۳۶۱۴

۱۳ هزار تبعه خارجی در مرزهای آذربایجان غربی دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، با اشاره به خطر ورود ویروس کرونای هندی از مرزهای شرقی کشور به واسطه حضور اتباع غیر مجاز کشورهای پاکستان و افغانستان در کشور و بویژه استان آذربایجان غربی افزود: یکی از علل افزایش شیوع کرونا در استان حضور غیرمجاز اتباع خارجی در استان برای ورود به اروپا است که در این زمینه هماهنگی‌های لازم جهت تقویت مرزهای شرقی صورت گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور و در استان از مردم و مسئولان خواست تا برای کاهش ابتلاء به بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال، دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده توسط وزارت بهداشت را با جدیت رعایت کنند.

مصطفوی با قدردانی از تلاش شبانه روزی پزشکان و کادر درمانی در درمان بیماران کرونایی، گفت: با وجود خستگی پزشکان و کادر درمانی و با وجود افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در کشور، کادر درمانی با تلاش شبانه روزی انجام وظیفه می‌کنند و ما امیدواریم با رعایت دستور العمل های بهداشتی توسط مردم زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از آغاز مطالعات بالینی مرحله ۳ واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: امیدواریم با تولید انبوه این واکسن و تزریق به گروه‌های هدف شاهد کاهش چشم گیر مرگ بیماران کرونایی در کشور باشیم.

مصطفوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت انتخابات در استان گفت: یک هزار و ۹۶۷ نفر در ۴۸ شهر استان نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲ هزار و ۱۲۲ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره قبل ۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هرگونه تجمع و دورهمی انتخاباتی ممنوع است، گفت: به جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا هرگونه تجمع و دورهمی انتخاباتی توسط کاندیداها و طرفداران آنها ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

مصطفوی در ادامه با تاکید بر اهمیت ابعاد مختلف انتخابات و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار داشت: رسانه‌ها اهمیت انتخابات و ابعاد مختلف آن را برای مردم تشریح کنند تا مردم بتوانند ضمن انتخاب افراد اصلح، با مشرکت بالای خود بدخواهان نظام را ناامید کنند.

کد خبر 5198161

منبع: مهر

کلیدواژه: علی مصطفوی استانداری آذربایجان غربی اتباع خارجی ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کمک مومنانه محدودیت های کرونایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردبیل ماه مبارك رمضان عکس استانها بارش باران آذربایجان غربی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 

ظهر امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور؛ ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس، دکتر جابر ثوابی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و شورای اجرایی هلال احمر سلماس در محل فرمانداری این شهرستان آئین تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید جمعیت هلال احمر سلماس برگزارشد؛   به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حکم حمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی؛ از حجت رستمی مدیر امور اجرایی پیشین جمعیت هلال احمر شهرستان سلماس تکریم و مهدی رضایی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر این شهرستان معارفه شد.   ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس گفت:برخی از افراد این توفیق را پیدا می‌کنند که مدتی از عمر خود را به خدمتگزاری مردم مشغول شوند و شرایط به‌گونه‌ای برای این افراد فراهم می‌شود که در چارچوب نظامی که احکام حیات بخش و فروزان اسلامی در آن حاکم است، تحت لوای قرآن کریم و درس گرفتن از زندگی ائمه اطهار (ع) خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.   کاظمی در تقدیر از فعالیت‌های هلال احمر و داوطلبان این جمعیت افزود: شاهد حضور هلال احمر در صحنه‌های سخت از جمله زلزله، سیل و ... بودیم و دیدیم که نیرو‌های هلال احمر چگونه به داد مردم رسیدند و اگر پای کار نبودند بی‌شک تلفات بسیاری داشتیم. هلال احمری‌ها ناجی جان مردم هستند و انسانیت را معنی کرده اند و کار‌ها را بدون ادعای پیروزی انجام می‌دهند. هلال احمر نهادی است که در سخت‌ترین شرایط حضور پیدا می‌کند و هر جا که گرفتاری است داوطلبان هلال احمر حضور دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه