Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ماسک آنتی باکتریال نانو در این دانشگاه تولید شده و با اخذ تاییدیه نهایی وارد فاز تولید انبوه می‌شود.

فرید رضایی، عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از تولید ماسک آنتی باکتریال نانو خبر داد و گفت: ماسک‌های نانونقره در حال حاضر دارای تاییدیه اولیه بوده و به‌صورت سفارشی و محدود تولید می‌شوند که با اخذ تاییدیه نهایی وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی اضافه کرد: شرکت زیست‌یار مهراندیش (زیما) در سال ۱۳۹۳ با هدف فعالیت در زمینه تکنولوژی‌های جدید تاسیس شد، در ابتدا تحقیقاتی در زمینه تولید کربن فعال از مواد اولیه مختلف از جمله پسماند‌های زیستی در قالب چند پروژه دانشجویی و همکاری با دانشگاه رازی انجام شد که در نتیجه در سال ۱۳۹۴ شرکت موفق به دریافت تاییدیه دانش بنیان برای این محصول شد و شرکت به دانش فنی برای تولید گرید‌های مختلف کربن فعال با استفاده از مواد اولیه متفاوت برای کاربرد‌های گوناگون دست پیدا کرد و در سال ۱۳۹۶ موفق به دریافت تاییدیه نانومقیاس برای کربن فعال شد.


عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و ایران، گفت: نیاز به وسایل پیشگیری از ابتلا و مواد ضدعفونی‌کننده موثر به شدت افزایش یافته و شرکت دانش بنیان زیما نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است که یکی از این اقدامات، تولید و عرضه ماسک‌های سه لایه ضد باکتری است که به‌دلیل دارا بودن نانونقره در الیاف مورد استفاده، مانع از تجمع ویروس‌ها و باکتری‌ها در سطح خود شده و تا ۴۰ بار شست‌وشو نیز اثرات خود را حفظ کرده و قابل استفاده است.


وی با بیان اینکه این طرح از تابستان ۱۳۹۹ ثبت شده است، اظهار کرد: استفاده از این ماسک‌ها علاوه بر زیبایی و ساختار مناسب، می‌تواند باعث پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از دور ریختن ماسک‌های یکبار مصرف و همچنین ممانعت از انتشار ویروس کرونا از طریق ماسک شود. همچنین محلول نانونقره در غلظت‌های مختلف توسط این شرکت تولید می‌شود که این محلول و ماسک‌های تولیدی در مراحل پایانی تست‌های خود هستند و به زودی تاییدیه‌های نهایی برای آن‌ها اخذ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه رازی کرمانشاه تولید ماسک دانشگاه رازی ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» از انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

«رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

پیش از این و در هفته هنر انقلاب مراسم رونمایی و نمایشنامه خوانی از اثر محمد رضا امیرخانی در حوزه هنری استان یزد با استقبال خوب هنرمندان، مسئولین و عموم مردم برگزار شد.

کد خبر 6091098

دیگر خبرها

  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»