Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در دعای روز سیزدهم مام مبارک رمضان می‌خوانیم «اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ، وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْأَقْذَارِ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ، بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ» یعنی خدایا مرا در این ماه از آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها پاک کن، و بر شدنی‌های مورد تقدیرت شکیبایم گردان، و به پرهیزگاری و همنشینی با نیکان توفیقم بده، به یاری‌ات ای نور چشم درماندگان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در فراز اول این دعا از خداوند می‌خواهیم ما را از آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها تطهیر کند. «دَنس» و «اقذار» به معنای آلودگی و چرک است که در مورد چرک پیراهن هم به کار می‌رود. این فراز اشاره به آلودگی روحی انسان دارد؛ یعنی همچنان که لباس انسان دچار چرک و آلودگی می‌شود، بر روح انسان هم به دلیل گناهان یا خطاهای مختلف گرد و غبار می‌نشیند. در این شرایط از خداوند درخواست می‌کنیم روحمان را تطهیر کند.

اما از جمله نکاتی که سبب تطهیر روح می‌شود، استغفار است. رسول الله صلی الله علیه و آله در روایتی فرمود «إِنَّ الْمُؤْمِنَ إِذَا أَذْنَبَ کَانَتْ نُکْتَهٌ سَوْدَاءُ فی قَلْبِهِ، فَإِنْ تَابَ وَنَزَعَ وَاسْتَغْفَرَ صُقِلَ قَلْبُهُ» یعنی هرگاه مؤمنی مرتکب به گناهی شود، نقطه سیاهی بر قلب او می‌­نشیند؛ اگر توبه و استغفار کند، آن نقطه سیاه از قلبش شسته خواهد شد.»

کد خبر 597529 برچسب‌ها اندیشه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اندیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت