Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:08:15 GMT

داستان و نا داستان نویس‌ها بخوانند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۶۰۲۷

داستان و نا داستان نویس‌ها بخوانند

ایسنا/اصفهان دبیر جایزه ادبی جمالزاده، با بیان توضیحاتی دربارۀ برنامه‌های جنبی این جایزه ملی، اعلام کرد که پیدا کردن رابطه بین مدرسه و شهر کار دشواری نیست و از علاقه‌مندان خواست که ارسال تجربه زیسته خود را در رابطه با مدارس اصفهان، از بخش نا داستان مدارس این جایزه دریغ نکنند.

سعید محسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرایط خاصی حاکم بر جامعه است که جایزه ادبی جمالزاده هم از آن بی‌نصیب نمانده و به همین خاطر، خیلی از رویدادهایی که می‌توانست در قالب برگزاری کارگاه و گردهمایی داستان نویسان و اعضای انجمن‌های ادبی اجرا شود را از دست داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای جبران این کمبود، کوشیدیم خوراک خوبی در بحث تبلیغات تهیه کنیم که خوشبختانه کارساز بوده و نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل، تعداد آثار بیشتری را به دبیرخانه جشنواره جذب کرده است.

دبیر جایزه ادبی جمالزاده با بیان گزارشی از آثار ارسالی، گفت: در بخش داستان آزاد طبق معمول استقبال چشم‌گیرتر بوده، در رتبه بعدی داستان‌های بخش اصفهان و بعد زندگی نگاره کرونا قرار دارد که نشان می‌دهد مسئله این ویروس کماکان مسئله‌ای جدی است.

محسنی یادآور شد: کمترین میزان آثار را در بخش زندگی نگاره مدارس داشتیم که جای تعجب داشت و لازم است به مخاطبان اعلام کنم که پیدا کردن رابطه بین مدرسه و شهر کار دشواری نیست. ما در این بخش تجربه ساده افراد را از تحصیل در مدارس اصفهان مدنظر داریم و رعایت همین معیار ساده با قواعد جایزه سازگار است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از ظرفیت آموزش‌وپرورش برای اطلاع‌رسانی درباره این بخش به عموم دانش آموزان و والدین استفاده کرده‌اید؟ توضیح داد: در حال حاضر به دلیل تعطیلی مدارس محدودیت داریم، اما قطعاً تعامل مدیران شهری و مدیران آموزش‌وپرورش در مناطق مختلف در این رابطه می‌تواند اثرگذار باشد.

دبیر جایزه جمالزاده، درباره تلاش‌هایی که برای معرفی بهتر این جایزه به مخاطبان در حال انجام است، گفت: بستر فعالیت ما فعلاً معطوف به فضای مجازی است که در قالب‌های مختلف متنی، پادکست و ... منتشر می‌شود. برای گفت‌وگوهای مداوم با صاحب‌نظران حوزه داستان نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نخستین بخش این «هزار افسان» با حضور مسعود بربر، داستان نویس، امشب (دوشنبه_ششم اردیبهشت‌ماه) رأس ساعت ۲۲:۲۲ از صفحه رسمی جایزه جمال‌زاده در اینستاگرام به نشانی jamalzadehaward@ پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جایزه جمالزاده داستان نویسی مدارس ادبیات داستانی جايزه ادبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار، بر اساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود و معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شد.

بنابراین، میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱هزارو۱۸۰ تومان خواهد بود؛ به این ترتیب که ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

به گزارش منیبان، در توضیح جزئیات حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران، گفته شده که حق بیمه پایه کارگران، ۷ درصد از حداقل دستمزد آن‌ها یعنی معادل ۶۵۲هزارو۵۴۰ هزار تومان است. حق بیمه بیکاری هم یک درصد از حداقل حقوق و معادل ۳۹هزارو۲۲۰تومان تعیین شده است.

حق بیمه حوادث ناشی از کار هم ۲ درصد از حداقل دستمزد را به خود اختصاص داده که عددی معادل ۱۸۶هزارو۴۴۰ تومان می‌شود. بنابراین درمجموع میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

همچنین طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

هرچند که بر اساس قوانین وزارت کار، کارفرما وظایفی در قبال کارگر دارد و تمام موارد آن‌ به‌درستی اجرا می‌شود و در صورت اجرانشدن هر کدام از آن‌ها، قانون به‌تمامی به حقوق کارگران رسیدگی می‌کنند، اما باز هم لازم است کارفرما و کارگران به‌طور کامل از قوانین و حقوق خود آگاه باشند. می‌توانید در ازکی همه‌چیز درباره حق بیمه تأمین اجتماعی و شرایط و قوانین آن را بخوانید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند