Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:39:20 GMT

چگونه ماشین خود را در سریعترین زمان بفروشیم؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۶۷۰۴

چگونه ماشین خود را در سریعترین زمان بفروشیم؟

فروش خودرو کارکرده در بازار پرهیجان کنونی به یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان تبدیل شده و سردرگمی‌های زیادی را به دنبال داشته است؛ چراکه شیوه‌های سنتی فروش خودرو دست دوم با خطرات متعددی نظیر کلاهبرداری، عدم قیمت‌گذاری مناسب و... مواجه است.

به گزارش ایسنا بنا به اعلام خودرو۴۵، البته فروش اینترنتی خودرو نیز به اندازه فروش سنتی خودرو دردسر دارد و در هر دو صورت باید طرفین معامله مراقب همه جوانب باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش خودرو کارکرده با روش‌های سنتی

شیوه‌های قدیمی که شامل مراجعه به نمایشگاه‌های اتومبیل، درج آگهی به صورت کاغذی در روزنامه، فروش خودرو در بازار دلالی هفتگی و ... می‌شود، معمولا زمان‌بر بوده و در صورتی که مالک نیاز به فروش خودرو در کمترین زمان ممکن را داشته باشد، چندان کاربردی نیستند.

مضاف بر این در چنین مواردی احتمال دارد که دلالان از شرایط اضطراری مالک سواستفاده کرده و اقدام به خرید اتومبیل با مبلغی بسیار پایین‌تر از قیمت روز خودرو موردنظر کنند که در نتیجه ضرر مالی فروشنده را در پی خواهد داشت.

بهترین زمان فروش خودرو در بازار سنتی

برخی بر این باورند که بهترین زمان فروش خودرو کارکرده معمولا پیش از شروع تعطیلات رسمی نظیر ایام عید نوروز و یا اوایل تابستان است. اما بسیاری از مالکانی که برای فروش خودرو عجله دارند و مجالی برای منتظر ماندن مشتری با پیشنهاد قیمتی بالاتر ندارند، نمی‌توانند صبر کنند تا این ایام فرا برسد و آنگاه شاید بتوانند اتومبیل خود را با بهای بیشتر به فروش برسانند.

 به همین جهت هر زمان از سال که نیاز به پول داشته باشند، نسبت به فروش آن اقدم می‌کنند و بازار هم همیشه میزبان آن‌ها خواهد بود. فروش خودرو به روش‌های سنتی از جمله سودجویی فروشنده‌ها هنگام قیمت‌گذاری تا نقل و انتقال سند و پرداخت وجه خودرو همواره خطرات زیادی به همراه دارد. به همین دلیل حضور کارشناسان حقوقی یا به همراه داشتن یک نفر در کنار فروشنده و خریدار، می‌تواند میزان خطا و کلاهبرداری را تا حد زیادی کمتر کند.

طی سال‌های اخیر و با افزایش روش‌های فروش خودروهای کارکرده توسط سایت‌ها و پلتفرم‌های متعدد، میزان کلاهبرداری‌ها در برخی شرایط کنترل و در برخی موارد نیز بدتر از فروش سنتی خودروهای کارکرده شد. بدین گونه که در برخی موارد افراد با ارسال عکس‌های نامربوط نسبت به خودرو مد نظر اقدام به جلب نظر خریداران می‌کردند و گاه هنگام نقل و انتقال سند با مشکلات حقوقی مواجه می‌شدند.

علاوه بر این، در مواردی مشاهده شده است، هنگامی که مالک نسبت به ثبت آگهی آنلاین خودرو در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی اقدام می‌کند به همان نسبت سرعت در یافتن مشتری و سادگی فروش خودرو، میزان ریسک و احتمال خطر نیز بالا می‌رود. استفاده از روش‌های متعدد کلاهبرداری، سرقت اتومبیل هنگام کارشناسی و نقل و انتقال اسناد و مدارک تقلبی و در نهایت عدم واریز وجه خودرو، همگی از مواردی است که روزانه توسط پلیس ثبت می‌شود.

فروش آنلاین خودرو و خطرات آن

طی سال‌های اخیر فروش اینترنتی خودرو، چه خودروهای صفر و چه کارکرده رونق گرفته و خریداران و فروشندگان به واسطه سایت‌ها و پلتفرم‌های متعدد در این زمینه، با خطرات متعددی همراه هستند. به همین جهت، توصیه همیشگی هنگام خرید آنلاین خودرو کارکرده، مراحل خرید خودرو بررسی شود و حضور حداقل یک همراه و یک کارشناس حقوقی خودرو حین معامله است تا همه مراحل فروش به درستی انجام شود. تاکید بسیاری از فعالان بازار خودرو هنگام فروش آنلاین خودرو نیز بر این است که اگر حتی خودرو کارکرده در بازار سنتی به فروش نمی‌رسد، اما بازهم حضور دلالان و سودجوها در بازار آنلاین احساس می‌شود.

 فروش سفارشی خودرو به یک شرط!

فروش فوری خودروهای کارکرده در بازار بر خلاف تصور عموم چندان کار آسانی نیست، حتی اگر این خودروها لوکس، قیمتی و نامدار باشند. زیرا ممکن است فروش برخی خودروها به دلیل شرایط خاصشان با سودجویی بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها همراه شوند. از این رو برخی سایت‌های معتبر و فعال در زمینه فروش فروش فوری خودروهای دست دوم، اقدام به فروش سفارشی خودروها می‌کنند که فروش آن‌ها یک شرط دارد، اینکه پیش از فروش خودروهای لوکس، حتما از انتخاب خریدار و سایت معتبر فروش خودرو اطمینان حاصل کنید و وظیفه پیدا کردن مشتری را به هر شخصی نسپارید.

قیمت خودرو کارکرده چگونه مشخص می‌شود؟

 تعیین قیمت روز خودرو در بازار یکی از همان اتفاقاتی است که تاثیر زیادی بر نوسان بازار خودرو دارد.  اینکه دلالان برای خودروهای کارکرده چه قیمتی تعیین می‌کنند و اصلا چه فاکتورهایی نیاز است تا قیمت روز خودرو کارکرده تعیین شود. به طور معمول، فروش خودروهای کارکرده در بازار باید بر اساس فاکتورهایی همچون میزان رنگ خوردگی بدنه، سلامت شاسی، سلامت دنده‌، سلامت لاستیک‌ها و ... باشد تا بر این اساس قیمت خودرو بر اساس فاکتورهای اساسی سلامت خودرو، مشخص شود.

روش قیمت‌گذاری خودروها براساس مشخصات فنی، سال ساخت، میزان کارکرد، سلامت بدنه و موتور باعث می‌شود تا قیمت‌گذاری خودرو از هیجان بازار فاصله بگیرد و قیمت تعیین شده واقعی‌تر باشد. در همین زمان می‌توان به راحتی با کمک گرفتن از پلتفرم‌های معتبر در زمینه فروش فوری خودروهای کارکرده، مراحل فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن به سرانجام رساند.

متقاضیان فروش فوری خودروهای دست دوم باید پس از ورود به سایت و تکمیل فرم مربوطه، منتظر تماس کارشناسان این شرکت باشند تا بر اساس انتخاب نزدیک ترین شعبه خودرو۴۵ به مشتری، قرار کارشناسی تنظیم شود.

سپس با مراجعه حضوری و کارشناسی خودرو توسط کارشناسان و قیمت‌گذاری خودرو انجام می‌شود. پس از اعلام قیمت و در صورت توافق فروشنده، مراحل فروش خودرو همچون نقل و انتقال سند و انتقال آنی وجه به فروشنده با حضور کارشناس حقوقی انجام می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماشین فروش ماشین خودرو۴۵ فروش فوری خودروهای خودروهای کارکرده کارکرده در بازار فروش فوری خودرو خودرو کارکرده آنلاین خودرو نقل و انتقال فروش خودرو قیمت گذاری سایت ها فروش آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا ، این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین در حال برگزاری است .

موضوع نمایشگاه اتوکِینای چین ۲۰۲۴ “عصر جدید، خودروهای جدید” است که با حمایت فدراسیون صنایع ماشین سازی چین، شرکت ملی صنایع ماشین سازی چین، شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین  برگزار شد.

این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا، میزبان طیف گسترده ای از خودروسازان، قطعه سازان، تامین کنندگان و شرکت های مرتبط از سراسر جهان است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  

برندهای مطرحی مانند ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس، تویوتا، ولوو و فولکس واگن در این نمایشگاه حضور دارند.

گزارش تصویری خبرنگار ایسنا از اولین روز برگزاری نمایشگاه پکن

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر