Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:44:14 GMT

خانه‌های محیط زیست موجب افزایش مشارکت شهروندان می شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۷۰۴۸

خانه‌های محیط زیست موجب افزایش مشارکت شهروندان می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید آرش حسینی میلانی، در آئین افتتاح نخستین خانه محیط زیست سرای محلات در منطقه ٢، به تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش طرح جامع مدیریت پسماند، انجام و عملی شدن تفکیک زباله از مبدا است که جز با مشارکت شهروندان محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر در حال حاضر، تفکیک زباله از مبدا هشت درصد است، در افق طرح جامع مدیریت پسماند، این میزان باید تا پنج برابر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران شهری است با انواع بافت‌ها و خصوصیات مختلف شهری اظهار داشت: برای تحقق اهداف محیط زیستی در پایتخت نقش خانه‌های محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

حسینی میلانی با تاکید بر ضرورت حراست از فضاهای سبز تصریح کرد: نگهداشت فضای سبز نیاز به توجه مردم دارد. معتقدم اگر شهروندان به فضای سبز محله خود اهمیت دهند، وضعیت حراست و پایش فضای سبز بسیار بهتر خواهد شد. خانه‌های محیط زیست می‌تواند فتح بابی در این زمینه نیز باشند.

وی با بیان اینکه هر منطقه متناسب با شرایط جغرافیایی خود باید عمل کند، خاطرنشان کرد: خانه محیط زیست محل مناسبی برای گفتگو و فعالیت‌های داوطلبانه خواهد بود. به طور مثال، درباره کنترل جانوران موذی و ساماندهی حیوانات بلاصاحب، می‌توان با مشارکت مردم، سریع‌تر این گونه مسائل را ساماندهی کرد.

کد خبر 5198454

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی پرونده قضایی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش و پرورش شهر تهران کمیته امداد امام خمینی حقوق بشر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود

حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: بخشی از پسماند‌های پزشکی هرمزگان در مراکز بهداشت روستایی تولید می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر انتقال و بی خطرسازی و دفع ایمن آنها مسئولیت دارد و بی توجهی به آن خطرناک است.

وی میزان تولید پسماند در روستا‌های هرمزگان را سالانه ۵۲۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این میزان با پسماند‌های شهری استان برابر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به تولید بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تن پسماند صنعتی و روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند ویژه در استان خواستار به روز رسانی شیوه‌های مدیریت پسماند در استان شد.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ضایعات تولید می‌شود که به نظر می‌رسد متولیان این حوزه عملکردی برای فرآوری آنها ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به ضرورت توجه مدیران صنایع به مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه تصریح کرد: قانون‌گذار مجازات‌هایی برای مدیران خاطی در حوزه محیط زیست در نظر گرفته است.

مسیحی تازیانی ادامه داد: برای مدیریت پسماند شهری، در ۴۸ شهر مطالعات پایان یافته و طرح مدیریت پسماند ۴۱ شهر مصوب شده که اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری کارگاه مدیریت پسماند صنعتی توسط شرکت «سپنتامهام ایرانیان» از مشارکت بخش خصوصی در آموزش استقبال کرد و آن را نتیجه درک عملی مفهوم حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد