Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:31:49 GMT

مهدی شاه‌آبادی نماینده مجلس که در جزیره مجنون شهید شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۸۲۵۱

مهدی شاه‌آبادی نماینده مجلس که در جزیره مجنون شهید شد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثارو شهادت ایرنا ،‌ شهید حجت الاسلام مهدی شاه ‏آبادی در سال ۱۳۰۹ ش در قم به دنیا آمد و در ۴ سالگی به همراه خانواده به تهران رفت. پدر ایشان آیت ‏اللَّه العظمی محمدعلی شاه آبادی از مراجع وقت و استاد عرفان حضرت امام خمینی(س) بود.

مهدی شاه‏ آبادی از نوجوانی به تحصیل علوم روی آورد و پس از رحلت پدر بزرگوار خود در سال ۱۳۲۸ ش، راهی قم شد و به تحصیل علوم دینی ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۵ سالگی به درس خارج حضرات آیات، سید حسین بروجردی، سیدمحمد رضا گلپایگانی، محمد علی اراکی و حضرت امام خمینی(س) در قم راه یافت. وی پس از ارتحال آیت ‏اللَّه بروجردی در تثبیت مرجعیت حضرت امام تلاش وافری از خود نشان داد و بعد از تبعید امام، مبارزات ضد رژیم خود را وسعت بخشید.

شهید شاه آبادی در این راه بارها بازداشت و زندانی شد و تحت شکنجه ‏های ساواک قرار گرفت. این مجاهد نستوه، پس از پیروزی انقلاب در مسؤولیت کمیته‏ های شمال تهران خدمت کرد و در ۱۳۵۹ از طرف مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت. این چهره خستگی ‏ناپذیر، با آغاز جنگ، راهی عرصه ‏های نبرد گردید و بارها در صفوف ایثارگران اسلام جای گرفت.

شهید از نزدیکان به بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی بود

شهید از نزدیکان به بیت بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده و دوستی بسیار نزدیکی با امام راحل و فرزند گرانقدرشان، مرحوم آقا مصطفی خمینی داشتند.

شهادت

شهید بزرگوار آقای مهدی شاه ‏آبادی، روحانی مبارز و نماینده مردم تهران در دوره دوم مجلس شورای اسلامی، سرانجام در تاریخ ششم اردیبهشت ۱۳۶۳ هنگام بازدید از جبهه‏ های جنگ تحمیلی در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ متجاوزان بعثی به شهادت رسید.

آقای میرزا محمد علی شاه ‏آبادی، پدر شهید مهدی شاه‏ آبادی، از عارفان وارسته بود که امام خمینی سالها از محضر ایشان کسب فیض کرده است.‏ امام خمینی (رحمه الله علیه) با ابراز تاسف و تاثر از شهادت جانگداز این عالم بزرگوار در این خصوص پیامی صادر فرمودند.

متن پیام بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص شهادت آیت الله مهدی شاه آبادی بدین شرح است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

إنا للَّه و إِنّاإلیه راجعون‏

با کمال تأسف و تأثر شهادت استادزاده محترم، جناب حجت الاسلام، آقای آقا شیخ مهدی شاه‏ آبادی، را به پیشگاه معظّم حضرت بقیة اللَّه، أرواحنا لمقدمه الفداء، تبریک و تسلیت عرض می‏ کنم. مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم الشأن ایران، بویژه روحانیت عالی قدر، را سرفراز می‏ نمایند. این شهید عزیز علاوه بر آنکه خود مجاهدی شریف و خدمتگزاری مخلص برای اسلام بود و در همین راه به لقاء اللَّه پیوست، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانی به این جانب داشت، که با دست و زبان از عهده شکرش برنمی ‏آیم. از خداوند متعال برای این شهید سعید و سایر شهدای در راه اسلام رحمت در جوار خود، و برای فامیل معظّم و حضرات آقازادگان محترم شاه‏ آبادی، دامت افاضاتهم، صبر و اجر عظیم خواستارم.

روح اللَّه الموسوی الخمینی‏

(صحیفه امام، ج‏۱۸، ص: ۴۰۷)

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس اخبار کنکور امام خمینی شاه آبادی مهدی شاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

 احمد وحیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پشت سرگذاشتن مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب ۲۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله انتخابات در هشت حوزه انتخابات الکترونیکی است و حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده انتخاب می‌شود مراحل انتخابات بصورت تمام الکترونیکی است.

وی ادامه داد:تمام مقدمات آماده شده است و در روز ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود که از مردم دعوت می‌شود در این دوره از انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

وحیدی با اشاره به مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهور به لرستان گفت: مصوبات دور نخست سفر به لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موضوعات کلانی مانند سد معشوره کار یک روزه نیست و سدی بزرگ با حجم ۹۰۰ میلیون متر مکعب نیازمند مقدماتی است که انجام شده و منابع تامین خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح راه آهن نیز ادامه داد:این طرح در سال‌های پیشین ۳۸ درصد پیشرفت داشت و در سال گذشته نیز ۱۳ درصد رشد داشته است که مشکلی ساده حقوقی در این طرح وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد و تمام مشکلات حقوقی مورد نظر مردم در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: لرستان مورد توجه رییس جمهور و دولت قرار دارد و با حمایت جدی مبالغ و اعتبارات قابل توجهی برای استان مقرر خواهد شد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بستر سازی بسیار خوبی تا ۲۰ همت در لرستان در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند