Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@15:43:45 GMT

تأمین انرژی برق کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۸۷۱۳

تأمین انرژی برق کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: تامین انرژی برق کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی ضمن تاکید بر مصرف بهینه آب و برق به ویژه در این ایام که در آستانه فصل های گرم سال هستیم گفت: فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه برق آن گونه که باید جدی گرفته نشده است و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، افزود: هزینه در راستای فرهنگ‌سازی، مصرف برق سرمایه گذاری برای آینده و امری ضروری است و این فرهنگ‌سازی باید در همه بخش‌ها صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به کمی بارندگی در زمستان گذشته و بهار امسال، ادامه داد: باید نگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی  با توجه به کمبود بارندگی ها داشته باشیم.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به افزایش دمای هوا، کاهش بارندگی ها و افزایش مصرف برق در تابستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 60هزار مگاوات تولید برق داشته ایم که با رشد مصرف در سال جاری 8 هزار تا 10هزارمگاوات، مصرف برق افزایش می یابد، لذا مدیریت مصرف انرژی حیاتی برق، یک ضرورت همیشگی و در ماه های پیش رو یک الزام همگانی است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عبور از پیک مصرف برق در تابستان برای صنعت برق مهم استف خاطر نشان کرد: تأمین انرژی برق کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور است.

 

تاکید بر حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب افراد اصلح

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیکی به انتخابات گفت: حضور آگاهانه مردم در انتخابات خنثی کننده توطئه های شوم دشمنان است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم مومن و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور آگاهانه خود در انتخابات برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب خواهند زد، افزود: مردم با حضور پرشور خود در این رخداد به دشمنان نظام اسلامی ثابت می‌کنند که با تمام وجود پای آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده‌اند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی باید بدانند که ملت ایران پای آرمان های انقلاب و ارزش های دینی خود ایستاده اند و با هوشیاری و آگاهی توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران باید این بار نیز با حضور گسترده در انتخابات، فرد اصلح را به ‌عنوان رئیس جمهوری و افراد توانمند برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند، ادامه داد: حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است و آحاد مردم مومن و انقلابی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

دستگاه های اجرای از ظرفیت های خود در راستای تحقق شعار سال بهره بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رهبر انقلاب با هوشمندی و تدبیر آگاهانه نام سال 1400 را تولید، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها نامگذاری کردند، گفت: همه باید در این راستا گام های اساسی برداریم.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در راستای تحقق این مهم به‌کار گیرند و در راستای تولید گام های موثری بردارند.

 

وی در ادامه به کاهش چشمگیر نرخ زاد و ولد و ازدواج در استان مرکزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: استان مرکزی بعد از گیلان دومین استان پیر کشور است و باید برای اصلاح شرایط برنامه‌ریزی شود.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صبح امروز آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.
برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.
برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
 
سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.
 آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان