Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیوز لدر؛ تحقیقات گروه مصرف کننده به نام (Which?) در انگلستان نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از افرادی که قربانی تبلیغات کلاهبرداری در گوگل شدند، گزارشاتی را به این شرکت فرستادند، ولی دیدند که این تبلیغات از گوگل حذف نشده و ۲۶ درصد از کاربران نیز درباره فیسبوک این حرف را زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو شرکت گفتند که تبلیغات جعلی را حذف می‌کنند و چنین محتوایی در سیستم عامل‌های آن‌ها مجاز نیست، اما گروه Which گفت که رویکرد واکنشی فعلی موثر نیست و از دولت انگلیس خواست تا کلاهبرداری آنلاین را در لایحه امنیت آنلاین قرار دهد.

بیشتر بخوانید

گوگل به ردیابی کاربران در هنگام استفاده از کروم محکوم شد غول‌های فناوری بی اعتنا به گزارشات کاربران

تحقیقات این گروه نشان داد که بیش از یک چهارم (۲۷ درصد) از کسانی که قربانی تبلیغات کلاهبرداری شدند در فیسبوک بودند و حدود ۱۹ درصد از کاربران گوگل بودند. این مطالعه همچنین نشان داد که سطح پایین ارتباط با فرآیند‌های گزارش کلاهبرداری در این سیستم عامل‌ها در بین مردم وجود دارد، به طوری که ۴۳ درصد از کسانی که قربانی یک تبلیغ کلاهبرداری شده اند، اظهار داشتند که آن را به پلتفرمی که در آن دیده اند گزارش نکرده اند. حدود ۳۱ درصد گفته اند تبلیغ کلاهبرداری را گزارش نکرده اند، زیرا فکر نمی‌کردند کاری در این مورد انجام شود. گروه Which گفت این نتایج نشان می‌دهد که رویکرد جدیدی لازم است و آن‌ها خواستار این هستند که به سیستم عامل‌های آنلاین مسئولیت قانونی برای جلوگیری از ظهور آگهی‌های جعلی داده شود.

عکس العمل گوگل و فیسبوک به آمارها

آدام فرانسه، کارشناس حقوق مصرف کننده گفت: "آخرین تحقیقات ما با رویکرد واکنشی که غول‌های فناوری از جمله گوگل و فیسبوک در واکنش به گزارش دادن محتوای کلاهبرداری انجام داده اند، اشکالات قابل توجهی را نشان داده است. سیستم عامل‌های آنلاین باید مسئولیت قانونی برای شناسایی، حذف و جلوگیری از محتوای جعلی در سایت خود داشته باشند. پرونده مربوط به کلاهبرداری در لایحه ایمنی آنلاین بسیار طاقت فرسا است. "

سخنگوی فیسبوک گفت: "فعالیت‌های کلاهبرداری در فیسبوک مجاز نیست و ما در تعدادی از صفحات گزارش شده توسط گروه Which اقدام کرده ایم. ۳۵۰۰ تیم از متخصصان ایمنی و امنیت در کنار هوش مصنوعی پیشرفته برای شناسایی و حذف فعالانه این محتوا کار می‌کنند، ما از مردم می‌خواهیم هرگونه فعالیت مشکوک را به ما گزارش دهند. تیم‌های ما هر ساله میلیارد‌ها حساب جعلی را غیرفعال می‌کنند و ما ۳ میلیون پوند به Citizens Advice برای ارائه یک برنامه جهت مقابله با کلاهبرداری در انگلیس کمک کرده ایم. "

سخنگوی شرکت گوگل گفت: "ما به طور مداوم تبلیغات، سایت‌ها و حساب‌ها را بررسی می‌کنیم تا از مطابقت آن‌ها با خط مشی‌های شرکت اطمینان حاصل کنیم. در نتیجه اقدامات اجرایی ما (فعالانه و واکنش پذیر)، تیم ما بیش از ۳.۱ میلیارد تبلیغ را به دلیل نقض خط مشی‌ها مسدود یا حذف کرد. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل شرکت فیسبوک شرکت گوگل کلاهبرداری اینترنتی سیستم عامل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد

مطابق گزارش‌های جدید، در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را به‌صورت هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود دو اپلیکیشن هم‌زمان فعال شده است. در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد.

براساس گزارش 9to5Google، پس از عرضه محدود این قابلیت طی ماه‌های گذشته، اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلود‌های هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به‌نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال گردد.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که یک گوشی جدید خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید