Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرگ و میر در آمریکا بر اثر خشونت با اسلحه بیش از ۸ برابر کانادا و ۱۰۰ برابر انگلیس است.

خبرگزاری میزان - حوادث وحشتناک تیراندازی جمعی در ایندیاناپولیس، منطقه آتلانتا و بولدر در کلورادو، بار دیگر نشان داد که چقدر این نوع حوادث در آمریکا در مقایسه با کشور‌های دیگر جهان شایع است.

به گزارش «اِن پی آر»، آمریکا در رده سی و دوم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از خشونت با اسلحه در جهان قرار دارد؛ ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۶ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹؛ این میزان بیش از ۸ برابر نرخ کانادا بود که ۰.۴۷ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر و تقریبا ۱۰۰ برابر بیشتر از انگلیس بود که ۰.۰۴ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

با محاسبه ایالت به ایالت، نرخ مرگ و میر ناشی از خشونت با اسلحه در آمریکا می‌تواند حتی بیشتر باشد.

در منطقه کلمبیا، این میزان ۱۸.۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر است، یعنی بالاترین میزان در آمریکا.

دومین رتبه در لوئیزیانا است؛ ۹.۳۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر.

در جورجیا و کلرادو که شاهد دو تیراندازی جمعی اخیر بودند، نرخ کمی به میانگین کشوری نزدیک است؛ ۵.۶۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر در جورجیا و ۲.۲۷ در کلرادو.

بیشتر بخوانید: واقعیت تغییر ناپذیر خشونت پلیس آمریکا کشتار‌ شهروندان آمریکایی به دست پلیس

این اعداد از یک پایگاه داده بزرگ که توسط موسسه سنجش سلامت دانشگاه واشنگتن نگهداری می‌شود، به دست آمده که زندگی از دست رفته در هر کشور را در هر سال، بررسی می‌کند.

همچنین مرگ بر اثر خشونت با اسلحه حتی در بسیاری از کشور‌های کم درآمد، مانند تاجیکستان و گامبیا که به ترتیب ۰.۱۸ مرگ و ۰.۲۲ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر داشته اند، نادر است.

 


کشور‌های مرفه آسیایی مانند سنگاپور ۰.۰۱، ژاپن ۰.۰۲ و کره جنوبی ۰.۰۲ دارای کمترین نرخ هستند.

یک استاد بهداشت جهانی و اپیدمیولوژی در موسسه سنجش سلامت داشنگاه واشنگتن، می‎گوید «کمی تعجب آور است که کشوری مانند آمریکا باید این سطح از خشونت با اسلحه را داشته باشد؛ این میزان خشونت در مقایسه با دیگر کشور‌های مرفه بسیار بسیار برجسته است».


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر خشونت با اسلحه مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه

دانشجویان و نخبگان دانشگاهی خاش، به صحنه آمدند، تا به دنیا بگویند، مردم مسلمان ایران همواره حامی مظلومان عالم بوده و هستند و هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و خشونت بار را محکوم می‌کنند.

دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی مظلومان غزه، هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و خشونت بار را محکوم کردند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش در جمع دانشجویان گفت: امروز تمام ملل آزادی خواه دنیا به آگاهی رسیده و نسل کشی‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت‌های صهیونیست‌ها را می‌بینند و از اقدامات حامیان دروغین حقوق بشری تنفر دارند و هرگونه جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم می‌کنند.

حجت الاسلام حسن شیبک ادامه داد: حمایت‌های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشانگر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.
وی اظهارداشت: دنیا امروز به این نتیجه رسیده که زیاده خواهی‌ها و سلطه طلبی‌های آمریکا و اسرائیل و سران آمریکا و اروپا عامل اصلی ناامنی، اقدامات تروریستی و جنایت و نسل کشی در سرزمین فلسطین و غزه و سایر کشور‌های دنیا است.

وی تصریح کرد: دفاع از مردم مظلوم و تحت ظلم فلسطین و غزه، نه تنها خط قرمز امت اسلامی بوده، بلکه تمام ملل آزادی خواه دنیا از اقدامات جنایتکاران صهیونیستی، آمریکایی و اروپایی تنفر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است