Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسمی با بیان اینکه بانک ملی استان ایلام در راستای تامین اعتبار و منابع طرح‌های نیمه‌کاره در راستای تحقق شعار سال ورود خواهد کرد، گفت: همه خدمات ارائه تسهیلات بانکی ازدواج بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه ها و اپلیکیشن‌های بانک ملی بوده است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: بانک ملی در استان علاوه بر رسالت و وظایف حوزه بانکداری و ارائه خدمات بانکی به مردم عزیز استان در بخش های مختلف، در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز رسالت بزرگی برعهده داشته و در این زمینه نیز فعالیت های گسترده ای در سطح استان به ویژه در ایام شیوع کرونا انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«طالب یاسمی» افزود: در همین راستا  سال گذشته در حوزه مبارزه با کرونا تعداد ۱۲۰ هزار عدد ماسک و دستکش بهداشتی در شهر ایلام در بین تمام هیئت‌های عزاداری توسط بانک ملی توزیع شده است، همچنین بانک ملی استاندر بحث کمک‌های مؤمنانه وارد عمل شده و در سال گذشته  در یک مرحله حدود ۸۰ میلیون تومان در مرحله دیگر ۳۰ میلیون تومان با تلاش همکاران جمع آوری در راستای رزمایش کمک های مومنانه در بین افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمند توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بانک ملی استان در حوزه حمایت از جوانان در بخش اعطای وام های ازدواج حرف اول را در استان می زند، گفت: در سال گذشته  ۱۱ بانک از مجموع بانک‌های استان تسهیلات ازدواج  را پرداخت کرده اند  در این راستا ۷۸۴۳ پرونده در سال  برای پرداخت تسهیلات ازدواج تشکیل شده که بانک ملی استان با اعطای ۲۸۳۵ فقره وام ازدواج ۳۶ درصد پرداخت تسهیلات ازدواج را در بین بانک های استان را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان ایلام ابراز کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده برای هر نفر در بخش تسهیلات ازدواج  ۵۰۰ میلیون ریال و برای ایثارگران و خانواده‌هایشان دوبرابر این میزان بوده است که در بین بانک‌های استان بانک ملی رتبه اول و بانک ملت رتبه دوم در استان را در این زمینه داشته است و بقیه بانک‌های استان آمار خوبی در این زمینه ارائه ندادند و امید است در سال جاری بانک های دیگر استان نیز پای کار پرداخت تسهیلات ازدواج بیایند.

 

یاسمی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه امسال نیز تعداد ۲۱۵۴ نفر متقاضی دریافت وام ازدواج تا کنون ثبت‌نام کرده اند، ابراز کرد: از این میزان ۹۲۵ نفر متقاضی دریافت وام ازدواج در بانک ملی تشکیل پرونده داده اند که تا کنون نیز ۶۶٫۷ درصد از تسهیلات ازدواج از طریق بانک ملی استان در فروردین‌ماه امسال پرداخت شده است.

 

وی بیان کرد: در حوزه تسهیلات ودیعه مسکن نیز سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات برای مستاجرین استان مصوب شد که بین ۵ بانک عامل توزیع گردید که از این میزان ۲۹ میلیارد تومان مربوط به بانک ملی بوده‌ که به ۱۵۳۳ نفر پرداخته شده‌است و این در حالی است که در سایر استان های کشور حدود۴۰ تا ۵۰ درصد منابع برای پرداخت تسهلات ودیعه مسکن جذب شده است ولی بانک ملی استان صددرصد این تسهیلارا  پرداخت کرده‌است.

 

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان ایلام گفت: در مورد تسهیلات کرونا برای مشاغل آسیب‌پذیر استان و  صنوف مختلف آسیب دیده از کرونا که از طریق مجمع امور صنفی حمل‌ونقل و سایر نهادها و سامانه کارا تقریباً معرفی شده اند، ۹ بانک استان در این امر مشارکت داشته که در  مجموع ۱۲۶۴۴ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در استان پرداخت شده که از این میزان تعداد ۳۸۴۶ فقره  مربوط به بانک ملی استان بوده است.

 

یاسمی با اشاره به هماهنگی و همدلی مدیریت و کارکنان بانک ملی استان در راستای ارائه خدمات بانکی به مردم شریف استان، ابراز کرد:  همه خدمات ارائه تسهیلات بانکی ازدواج بدون مراجعه حضوری مشتری و از طریق سامانه ها و اپلیکیشن‌های بانک ملی برای تشکیل پرونده بوده است و این تسهیلات به عزیزان متقاضی پرداخت‌شده که برای دریافت تسهیلات احتیاجی به مراجعه بانک این عزیزان نبوده‌است.

 

وی با اشاره به جذب و پرداخت تسهیلات تبصره‌ ۱۶ در راستای اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی به میزان ۷۷ میلیارد ریال برای ۱۶۶ نفر، گفت: همچنین ۵۱۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی نیز برای مددجویان کمیته امداد با معرفی این نهاد ۲۴۵ میلیارد ریال پرداخت شده است که استان ایلام  جزو استان‌های اول کشور در این زمینه است.

 

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان ایلام افزود: در حوزه مسکن روستایی و محرومین نیز  تا کنون تعداد ۳۰۰ نفر در ۲ مرحله از طریق بنیاد مسکن معرفی شده است که تا پایان سال این آمار به ۶۰۰ نفر افزایش خواهد یافت که از تعداد ۳۰۰ فقره پرونده تشکیل شده تا کنون این تسهیلات به ۱۵۰ نفر پرداخت‌شده است، همچنین ۱۲۰ نفر نیز برای پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شده  که از این میزان نیز این تسهیلات به ۱۰۵ نفر پرداخت شده است.

 

یاسمی  ابراز کرد: کل منابع اعتباری استان در بین بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌ها ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است که با جذب اعتبارات از سایر استان های کشور، ۱۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به هم استانی های عزیز ایلامی پرداخت شده است  و این در حالی است که در استان های دیگر ۵۰ تا ۶۰ درصد کل منابع استانی پرداخت‌شده است.

 

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز هدف خود را حول محور  شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی قرار داده و مقرر شده است که قابلیت‌های شهرستان‌های مختلف استان را شناسایی و ارزیابی شود و بر این اساس کمیته‌های اقتصادی در فرمانداری‌های شهرستان ها توسط بانک ملی با حضور کارشناسان تشکیل شده است که بر این اساس بانک ملی استان در راستای تامین اعتبار و منابع طرح‌های نیمه‌کاره ورود خواهد کرد و اگر چنانچه مانعی وجود داشته باید بانک ملی استان برای رفع مشکلات آن‌ها ورود پیدا خواهد کرد و بانک ملی در این زمینه پیشرو است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانک ملی تسهیلات کرونا ازدواج بانک ملی استان تسهیلات ازدواج پرداخت تسهیلات پرداخت شده بانک های استان میلیارد ریال ودیعه مسکن سال گذشته بانک ها تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل