Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (دوشنبه ۶ اردیبهشت) در نشست جمعیت گام دوم انقلاب گفت: در آستانه تشکیل اولین دولت گام دوم انقلاب قرار داریم و اگر دولتی گام دومی شکل نگیرد، زیان‌های جدی خواهیم دید.

رضایی با طرح این سوال که چه کنیم تا در تشکیل دولت آینده به خطا نرویم، گفت: اولین موضوع این است که باید دولتی نو با راهی نو سر کار بیاید، دولتی که تکرار گذشته نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، دو مشکل عمده دولت‌های گذشته را جناحی و شخصی بودن دانست و گفت: در این اواخر شاهد شخصی شدن دولت‌ها هستیم.

رضایی برنامه‌های توسعه کشور را ناموفق دانست و با تاکید بر لزوم طراحی این برنامه‌ها با نگاهی جدید گفت: بودجه‌ریزی اگر به شکل گذشته ادامه یابد، نمی‌توان گام دوم را برداشت.‌

وی ادامه داد: دولت نو اگر بر پایه‌های ارزشی و‌ فراتر از مسائل جناحی شکل نگیرد، نمی‌تواند همه ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات بسیج کند، آن هم درست در شرایطی که کشور نیاز به بسیج همه توانایی‌های ملی دارد.

رضایی با بیان اینکه پنجاه درصد ظرفیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در دولت آینده باید همه ظرفیت‌های بانوان به کار گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم استفاده از ظرفیت‌های کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تنها جوانان ما نیستند که بیکار هستند؛ ثروت ما و منابع ملی ما، مساجد و حسینیه‌های ما نیز بیکار هستند و ظرفیت‌های خالی فراوانی دارند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت آینده نباید بر محور یک نفر تشکیل شود، گفت: چه کسی گفته یک‌ نفر باید دولت تشکیل دهد و عده‌ای هم در اطرافش از او تبعیت کنند و‌ یک ملت هم دنبال او بدوند.

رضایی تصریح کرد: هشتاد درصد نیروهای انقلاب باید در دولت آینده نقش داشته باشند.

وی افزود: مشکلی که داشته‌ایم این بوده که در کنار رهبری قداستی برای دولت‌ها ایجاد کرده‌ایم و همین موضوع اختلافی را ایجاد کرده است.

رضایی گفت: رییس جمهور هم باید نقش ریاست‌جمهوری را ایفا کند هم نخست‌وزیری. لذا باید پاسخگو باشد. رییس‌جمهور نمی‌تواند بعد از هشت سال بگوید نگذاشتند کار کنم.

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اظهار داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب (‌مد‌ظله العالی) در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دید رهبران دنیا افزود: ایشان گام‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان کرد: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند. حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

از تحریم استقبال نمی‌کنیم

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی‌رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ادامه دهیم.

ظرفیت‌های بالای نخبگانی در حوزه علمیه

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند؛ اما متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور،  طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است