Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با الکاظمی آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ١+۴ را تشریح و از حمایت عراق از برجام و رفع تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد.

به گزارش برنا، محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان که برای رایزنی با مقامات عراقی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور در بغداد به سر می برد بعد از ظهر روز دوشنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ظریف در این دیدار با قدردانی از تلاش های ویژه نخست وزیر عراق در پیگیری پرونده های موجود در روابط دوجانبه و منطقه ای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ١+۴ را تشریح و از حمایت عراق از برجام و رفع تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد.

وزیرامور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار به برخی مسایل موجود در حوزه روابط شرکت‌ها و مجموعه های اقتصادی،  تجاری،  حمل و نقل و مهندسی فنی کشورمان و موضوعات مالی، اشاره و خواستار کمک به رفع آنها شد.

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه نگاه عراق به ایران تنها در چارچوب همسایگی نبوده بلکه ایران شریک راهبردی عراق است،  به حمایت ایران از عراق در جنگ علیه داعش اشاره و افزود این موضع ایران ابدا در تاریخ فراموش نخواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکاظمی محمدجوادظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی