Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهلول تکلوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: دامپزشکی استان اردبیل در حوزه نظارت بر انواع دام از جمله طیور، گوسفند، گاو، پرندگان، آبزیان و زنبور عسل رسالت سنگینی و خطیر نظارتی را دارد تا سلامت غذایی را برای عموم شهروندان رقم زند.

وی افزود: دامپزشکی استان وظایف اجرایی را برعهده بخش خصوصی گذاشته اما در بحث نظارتی به جد وارد عمل شده و احاطه کامل به مسائل مرتبط و ذی ربط با این اداره کل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در تشریح وظایف و عملکرد این اداره کل تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی در زمینه بیماری‌هایی از قبیل تب مالت، آبله، سل وارد عمل شده و نسبت به واکسینه کردن دام‌ها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در همین خصوص بازرسان دامپزشکی در دامداری‌های مختلف حاضر شده و تست‌های مختلف را جهت شناسایی بیماری‌های احتمالی انجام می‌دهند. همچنین کنترل، تست و واکسیناسیون بیماری‌های غیر پاندمی بر عهده بخش خصوصی زیر نظر این اداره است.

تکلوی اذعان کرد: در سال گذشته ۸ میلیون و ۱۲۵ هزار راس دام بر علیه انواع بیماری واکسینه شدند که تمامی این اقدامات به صورت رایگان از سوی دامپزشکی ارائه شده است.

وی همچنین از تزریق ۱۷۲ میلیون دز واکسن بر علیه بیماری‌های مختلف طیور در استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: در سال ۹۹، ۱۸ میلیون قطعه گوشت در کشتارگاه صنعتی استان مورد بررسی و بازرسی قرار گرفته که از این میزان ۵۸ تن فراورده خام دامی ضبط و معدوم‌سازی شده که در راستای تامین سلامت تغذیه شهروندان برای متخلفین امر ۴۸۰ فقره پرونده تشکیل و ۱۵ واحد نیز پلمپ شده است.

تکلوی در خصوص بازرسی‌های انجام شده از استخرهای پرورش ماهی گفت: در سال قبل ۲۴۶ مورد بازرسی از استخرهای پرورش ماهی و ۸۱۶ مورد بازرسی از زنبورداری‌ها به‌عمل آمده که خوشبختانه مورد خاصی گزارش نشده است.

وی به مردم اطمینان داد: بازرسان و ناظران اداره کل دامپزشکی به شکل ثابت در کشتارگاه صنعتی و سنتی استان حضور دارند و تمامی گوشت‌ها و آلایش آن‌ها را از نظر سلامت غذایی مورد بررسی قرار می‌دهند و مجور مصرف به آن‌ها می‌دهند.

تکلوی تاکید کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود تا گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز که ممهور به مهر دامپزشکی است تهیه کنند چرا که تهیه گوشت از مراکز غیر مجاز احتمال آلوده بودن و ایجاد بیماری دارد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون بیماری استان اردبیل گوشت قرمز دامپزشکی استان استان اردبیل کل دامپزشکی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 750624

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو