Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:14:17 GMT

آدم ربایان دو دانشجوی اسیر در نیجریه را اعدام کردند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۰۰۵۷

آدم ربایان دو دانشجوی اسیر در نیجریه را اعدام کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام دولتی نیجریه روز دوشنبه اعلام کرد که سارقان مسلح در نیجریه دو دانشجوی دیگر را که هفته گذشته از دانشگاهی در شمال این کشور ربوده بودند، اعدام کردند.

بدین ترتیب، شمار کل گروگان‌های اعدام شده به پنج تن رسید.

گفتنی است، روز سه شنبه مردان مسلح با حمله به دانشگاه گرین فیلد در ایالت کادونا یکی از پرسنل این بیمارستان را کشتند و تعدادی از دانشجویان را ربودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تازه‌ترین مورد آدم ربایی از نهادهای آموزشی است که غالباً برای دریافت پول در ازای آزادی گروگان‌ها انجام می‌شود.

در همین ارتباط، «ساموئل آرووان» عضو کمیسیون امنیت داخلی ایالت کادونای نیجریه اعلام کرد که «نهادهای امنیتی تنها به فرمانداری ایالت کادونا گزارش داده‌اند که اجساد دو تن از دانشجویان ربوده شده در دانشگاه گرین فیلد را که امروز توسط سارقان مسلح کشته شدند، کشف کردند».

شایان ذکر است که گروههای مسلح از ماه دسامبر تاکنون بطور پیوسته به مدارس و دانشگاه‌ها در شمال نیجریه حمله کرده و بیش از ۷۰۰ دانشجو را برای دریافت غرامت ربوده‌اند.

نیروهای دولتی و امنیتی نیجریه در عملیات‌های خود برای جلوگیری از تشدید خشونتها و اقدامات تبهکارانه در سرتاسر این کشور نمی‌تواند از این حمله‌ها متوقف کند.

کد خبر 5198650

منبع: مهر

کلیدواژه: نیجریه آدم ربایی قتل ایالات متحده امریکا عراق فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه ترکیه جو بایدن نسل کشی ارامنه افغانستان سوریه عربستان سعودی ولادیمیر پوتین لبنان اخراج دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان از کسب رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور توسط دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

مجید مرادی زیرکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هشتمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست کشور، دانشجو مهران سهرابی‌نیک با ارائه طرح نوآورانه «طراحی رآکتور نوری زیستی برای تصفیه همزمان آب و هوا» با همکاری مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان، موفق به کسب مقام نخست و عنوان برگزیده در بخش اختراعات و طرح‌های نوآورانه این جشنواره شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در استان اصفهان و با شرکت ۷۰ دانشجو، در پنج محور «رساله برتر»، «پایان‌نامه برتر»، «ابداع، اختراع و طرح نوآورانه»، «دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض» و «فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌ زیست» برگزار شد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان عنوان کرد: هدف از برگزاری هشتمین دوره اعطای جایزه ملی محیط‌زیست کشور، تجلیل از برگزیدگان  و فعالان در زمینه حفاظت از محیط‌ زیست و ارج‌ نهادن به فعالیت‌های برجسته علمی و ترویجی بوده است.

وی عنوان کرد: سهرابی‌نیک طراح و مجری طرح، از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته شیمی دانشگاه است. این طرح با همکاری امیر زیدی، سعید خدادوست و مجتبی مکاری، از اعضای هیات علمی دانشگاه اجرا شد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی