Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:36:28 GMT

شرایط لغو مسدودیت کدهای فرابورسی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۱۲۰۰

شرایط لغو مسدودیت کدهای فرابورسی اعلام شد

شرکت فرابورس ایران با استناد به مصوبه جدید سازمان بورس، شرایط لغو محدودیت دسترسی برخط مشتریان در بازارهای مختلف این بورس را اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ‏معاونت نظارت بازار فرابورس ایران طی بخشنامه ای به مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری در خصوص تمامی مشتریانی که تا تاریخ این نامه (6 اردیبهشت)، دسترسی برخط آنها و اختیارات مصرحه در تبصره ماده 12 دستورالعمل اجرایی معاملات برخط توسط این شرکت به بازارهای فرابورس محدود شده، اعلام کرد: رفع محدودیت از دسترسی مشتریان فوق پس از تکمیل تعهدنامه پیوسته این نامه از نظر فرابورس بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص مشتریانی که پس از تاریخ این نامه، حسب تشخیص این شرکت مشمول محدودیت دسترسی برخط در بازارهای فرابورس می شوند، رویه اجرایی مشابه قبل خواهد بود.

در راستای سیستمی کردن فرآیند فوق، شرکت‌های کارگزاری باید از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برخط، فرم تعهدنامه پیوست و در سامانه برخط مشتریان جهت تکمیل توسط مشتریانی که دسترسی برخط آنها به بازارهای فرابورس محدود شده، پیاده سازی کنند.

دو شرکت سیمانی در فرابورس بازارگردان معرفی کردند

لذا از 11 اردیبهشت تعهدنامه مذکور برای هر یک از مشتریانی که اقدام آنها حسب تشخیص این شرکت منجر به اخلال در شفافیت و منصفانه بودن بازار می‌شود، صرفاً یک بار با تایید مدیر معاملات برخط قابل استفاده است سامانه مورد استفاده توسط شرکت کارگزاری باید درخصوص تعداد دفعات تکمیل تعهد نامه، امکان هشدار دهی و گزارش گیری داشته باشد.

پس از تاریخ فوق در صورتی که مشتری به شکل حضوری اقدام به تکمیل تعهد نامه کند، مدیر معاملات برخط باید تعداد دفعات تکمیل تعهد نامه را بصورت دستی تغییر دهد. همچنین فعال شدن امکان اخذ تعهدنامه برای مرتبه های بعدی صرفاً با هماهنگی اداره نظارت و دیدبان بازار و توسط مدیر معاملات برخط قابل انجام است.

تعهد نامه مذکور پس از تکمیل توسط مشتری باید به تایید مدیر معاملات برخط مدیرعامل کارگزاری برسد. در این خصوص تفویض اختیار مدیرعامل به مدیر معاملات برخط کارگزاری بلامانع است اما شرکت‌کارگزاری باید مستندات مربوط به تفویض صورت گرفته را نگهداری کرده و حسب درخواست این شرکت ارائه دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه فرابورس بازار سرمایه فرابورس دسترسی برخط تکمیل تعهد تعهد نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد و گفت: تبلیغات از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در همین راستا همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: کد انتخاباتی کاندیداها به آنها اعلام شده و بر این اساس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم کدهای انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده نیز کدهای انتخاباتی احمد بیگدلی و سعید رفیعی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

رحیمی با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند که در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749251

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود