Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@08:08:55 GMT

آمار تصادفات فوتی و جرحی دوچرخه سواران در پایتخت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۲۱۶۵

آمار تصادفات فوتی و جرحی دوچرخه سواران در پایتخت

دوچرخه سواران فاقد تجهیزات ایمنی توسط پلیس راهور تهران بزرگ به کلاه ایمنی، دستکش ایمنی و کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری مجهز شدند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ در روز ایمنی  و حمل و نقل و سه شنبه های بدون خودرو از وضعیت مناسب دوچرخه سواری در شهر تهران گفت: خدا رو شکر میزان تصادفات فوتی و جرحی دوچرخه سواران در تهران بسیار ناچیز است و این نشان از آن دارد که دوچرخه سواران ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیر های مشخص شده توسط شهرداری اقدام به تردد نموده و توصیه می شود با تجهیزات کامل دوچرخه سواران در معابر تعین شده حرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی همه خانی گفت: امروز در بلوار کشاورز تهران به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل  در اقدامی فرهنگی و با مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دوچرخه سواران  را به تجهیزات مورد نیاز در حین دوچرخه سواری مجهز کردیم و در این اقدام آموزشی و فرهنگی به دنبال یادآوری استفاده صحیح از این وسیله نقلیه در روز سه شنبه های بدون خودرو هستیم.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران ادامه داد: آمار ها نشان می دهد در سال گذشته تنها یک مورد فوتی در خصوص دوچرخه سواران گزارش شده است اما دوچرخه سواران تصادفات جرحی متعددی را تجربه کرده اند  در واقع از میان ١۶۶٠٠ تصادف جرحی در سال ١٣٩٩فقط ۵١ فقره تصادف سهم دوچرخه سواران بوده است که بخش عمده ایی از آن به دلیل همراه نداشتن تجهیزات و البته عدم رعایت  قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص تردد در محورهای غیر مجاز  رخ داده است.

فراموش نشود که دوچرخه نیز مانند هر وسیله نقلیه ی دیگر ملزم به رعایت قوانین حین تردد است و با توجه به ایمنی پایین این وسیله توصیه می شود دوچرخه سواران جدا از رعایت قوانین با تجهیزات کامل  در شهر تردد نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون پلیس راهور حمل و نقل خودرو دوچرخه سواری شهر تهران شکر قوانین راهنمایی و رانندگی شهرداری حمل و نقل و ترافیک وسیله نقلیه تصادف راهنمایی و رانندگی تصادفات سه شنبه های بدون خودرو دوچرخه سواران در پایتخت دوچرخه سواران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی گفت:در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده، ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

دیگر خبرها

  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته