Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صفر صادقی راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در نشست بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل که با حضور معتمدان و فعالان اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه سوانح جاده‌ای پدیده‌ای اجتماعی در کشور ماست که نیاز به شناسایی ابعاد زیربنایی آن دارد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، یکی از اقدامات مهم به منظور کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی، آموزش و فرهنگ سازی اقشار مختلف جامعه جهت ارتقای ایمنی تردد و عبور و مرور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، نقش سازمان‌های مردم نهاد و پویش‌های مردمی در این زمینه امری ضروری است و واگذاری امور به این گروه‌ها موجب افزایش کارآیی و پذیرش راحت‌تر مردم شده واز سویی فراگیر شدن و تاثیرگذاری آن موجب صرفه جویی در سرمایه ملی و زمان می‌شود.

صادقی راد ادامه داد: لازم است علاوه بر اورژانس، هلال احمر، پلیس راه، گروه‌های مردم نهاد و انجمن‌های صنفی نیز پای کار باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه به اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی اشاره و بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار این اداره کل است و در طول سال نیز به شکل مستمر مباحث ارتقاء ایمنی جاده‌ای از جمله عملیات ترانشه برداری، نصب تابلو و علائم جاده‌ای و مواردی از این قبیل انجام می‌شود.

صادقی راد اضافه کرد: از آنجا که بودجه اداره کل در تمام ظرفیت‌های کاری در کشور کم است، اما با این حال رتبه قابل قبولی در بحث ایمنی جاده‌ای داریم.

او خطاب به معتمدان و فعالان اجتماعی حاضر در نشست گفت: نیازمند کمک همگانی شما هستیم، زیرا این اقدام همگانی می‌تواند به هر شکل سرآغاز یک پویش در راستای ایمن سازی جاده‌ها باشد.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: با توجه به گستردگی حیطه وظائف معتمدان و اعتمادی که مردم محلات و مساجد به آن‌ها دارند این گروه می‌توانند با فرهنگ سازی عمومی، تأثیر بسزایی در کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای داشته باشند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: انشاالله با ظرفیت گروه‌های مردم نهاد پس از ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا، شاهد فرهنگسازی در زمینه ارتقای ایمنی جاده‌ای بین مردم در مساجد و اماکن مختلف باشیم.

صادقی راد تأکید کرد: آموزش‌هایی نیز در این زمینه لازم است که انشاالله به زودی شاهد پر شدن جای خالی سازمان‌های مردم نهاد در مباحث ارتقا ایمنی جاده‌ای باشیم.

در تقویم کشور، هفتم اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه راهداری مردم نهاد ایمنی جاده ای ارتقای ایمنی صادقی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم قدمی گفت: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف و اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش راکبان موتورسیکلت نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتور، آگاه سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6088622

دیگر خبرها

  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی