Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، با توجه به شرایط قرمز کرونایی در شهرستان لنجان و عدم برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان، پویش نفس تازه توسط کاربران شبکه اجتماعی در لنجان و با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان شروع به کار کرده است.

عبدالرسول سلیمیان، رئیس اداره زندان شهرستان لنجان هم در واکنش به این پویش و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان اظهار کرد: بسیاری از کسانی که هم اکنون در بند هستند تنها شاید نوسانات بازار یا مجموعه‌ای از اتفاقات پیش بینی نشده موجب زندانی شدن آن‌ها شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افرادی که در زندان هستند مشکلاتشان به مراتب بیشتر از کسانی است که در کمیته امداد یا تحت پوشش هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه دست در دست هم دهیم تا در این ماه مبارک رمضان تعدادی از این عزیزان آزاد شوند و از خانواده‌های آنان حمایت صورت پذیرد.

رئیس اداره زندان شهرستان لنجان تصریح کرد: سیاست مهم قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ به دو مقوله اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان که با کسب مهارت و ایجاد شغل امرار معاش کنند و دوم حمایت و پیگیری وضعیت خانواده‌های زندانیان توسط انجمن حمایت از زندانیان و اداره زندان بر می‌گردد که امیدواریم در سال جاری با عزم بیشتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: در شهرهای اطراف عملکرد بهتری در امر کمک‌رسانی‌ توسط خیرین به نسبت‌ شهرستان لنجان وجود دارد که سبب می‌شود تا زندانیان به دلیل مشکلات مالی در حبس نمانند و آزاد شوند.

سلیمیان به تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان لنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان لنجان که افراد بالای ۴۰ سال هستند کمتر از۱۰۰ نفر بوده که با جمع‌آوری مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد تومان می توان تعدادی از این زندانیان را آزاد کرد تا بتوانند به آغوش گرم خانواده بازگردند.

رئیس اداره زندان لنجان خاطرنشان کرد: افرادی که به‌ خاطر مبالغ بسیار کم در بند بودند توسط خیرین آزاد شده‌اند و هم‌اکنون زندانی با بدهی زیر ۳۰ میلیون تومان دربند نداریم.

وی تصریح کرد: افرادی که در حال حاضر در بند هستند، بدهی‌های بالای ۵۰ میلیون تومان دارند که به دنبال آن هستیم تا ستاد دیه استان اصفهان روند آزادسازی این افراد را در پیش بگیرد.

سلیمیان با اشاره به خدمات صورت گرفته در جهت سهولت پرداختن به امور زندانیان، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی خدمات اداره دادگستری مکانیزه شده است اقدام به راه‌اندازی دفتر خدمات قضایی در زندان کردیم تا امور زندانی‌ها در این دفتر انجام شود.

رئیس اداره زندان شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در سال گذشته و با هدف کمک به زندانیان فاقد توان مالی جهت پرداخت هزینه‌های دفتر خدمات قضایی، بیش‌از ۵۰ میلیون تومان برای ثبت درخواست‌ آنان پرداخت شد.

وی عنوان کرد: در حال‌ حاضر شعبه نهم شورای حل اختلاف که شعبه صلح و سازش است در زندان مستقر است که تمامی رضایت شاکیان از طریق این شعبه درحال پیگیری است.

سلیمیان افزود: در سال گذشته حدود ۳۰۰ درخواست وجود داشته‌ است که ۱۹۹ عدد از آن‌ها منجر به سازش شد و ۶۰ نفر نیز از طریق شورای حل اختلاف رضایتشان جلب و زندانیان آزاد شدند.

رئیس اداره زندان شهرستان لنجان به اقدامات صورت‌ گرفته در سال گذشته با هدف آزادسازی زندانیان اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۹ حدود ۶۰ میلیون تومان کمک انسان دوستانه از سوی خیرین جمع آوری و پرداخت شد که در مجموع آزاد سازی ۷۸ نفر در شش‌ماهه دوم سال شامل زندانیان جرائم عمد و غیرعمد صورت پذیرفت که ۳۲ نفر از این تعداد را که مبالغ آزادسازی آن‌ها بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان بوده‌ را ستاد دیه استان اصفهان آزاد کرده‌ است.

وی در ادامه از نقش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان لنجان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان در سال گذشته به‌صورت فصلی و در چهار نوبت به کلیه خانواده‌های زندانیان سبد کالا پرداخت کرده است، همچنین بیش‌از ۲۰ تبلت که هزینه آن از طریق خیرین پرداخت شد به خانواده‌های زندانیان تقدیم شد و همین طور تعدادی لوازم‌خانگی از طریق مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان، پیگیری و به آنان اهدا گردید.

سلیمیان افزود: در ابتدای سال گذشته بنیاد مستضعفان کشور تعدادی کارت‌هدیه  ۲۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومانی اهدا کرد که به خانواده‌ های زندانیان تخصیص دادیم.

رئیس اداره زندان شهرستان لنجان در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری و با هدف تسریع درآزادسازی زندانیان گفت: از دیگر اقداماتی که در سال جاری انجام خواهد شد پایش زندانیان است تا اگر کسی از لیست زندان خارج‌ شده است اضافه‌ بر سازمان در زندان نماند و همچنین در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های مناسب به نتایج مطلوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری برسیم.

وی تاکید کرد: مورد بعدی استفاده از پابند الکترونیک است که به‌ صورت جدی در حال پیگیری هستیم تا بسیاری از افرادی که در حبس هستند با استفاده از قانون‌های مرتبطی که وجود دارد از زندان آزاد شوند.

سلیمیان درباره تسهیلات فراهم شده برای زندانیان در ماه مبارک رمضان گفت: هر شخصی که وارد زندان شود و مشکل اعتیاد داشته باشد تحت پوشش کلینیک مثلثی قرار می‌گیرد و به‌صورت رایگان مداوا و متادون درمانی می‌شود و برای این‌که زندانیان روزه‌هایشان باطل نشود در سحر به آنها متادون داده می‌شود.

رئیس اداره زندان لنجان عنوان کرد: با توجه به گفت‌وگو و نامه‌نگاری‌های صورت‌گرفته با دادستان شهرستان لنجان مقرر شده است که زندانیان جرائم غیرعمد ۱۰ روز به مرخصی بروند و احتمال تمدید آن تا پایان ماه مبارک رمضان نیز وجود دارد.

وی همچنین به برنامه های گلریزان برگزار شده در شهرستان لنجان اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۱۵ سال است که این مراسم‌ در شهرستان لنجان درحال برگزاری است اما از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این مراسم برگزار نشد اما علی‌رغم این اتفاق سال گذشته از طریق مردم کمک های خوب و قابل‌توجهی در جهت آزادسازی زندانیان صورت گرفت.

سلیمیان در پایان با اشاره به پویش نفس تازه که توسط کاربران شبکه اجتماعی در لنجان و با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: مردم خیرخواه شهرستان لنجان می‌توانند کمک‌ های نقدی خود را از طریق مراجعه به دفتر اداره زندان شهرستان لنجان و یا به شماره‌حساب ستاد دیه استان اصفهان واریز کنند تا در ماه مبارک رمضان زمینه آزادی زندانیان بیشتری فراهم شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: لنجان زندانیان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان لنجان ماه مبارک رمضان زندانیان جرائم میلیون تومان سال گذشته خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فرحبخش، صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مسیل های بالادست شهرستان زرند در سیل اخیر اظهار داشت: با توجه به میزان بارش چند روز اخیر، ایجاد برخی مشکلات و تحمیل خسارت‌ها اجتناب ناپذیر است، اما بایستی بررسی کامل صورت گرفته و با شناسایی افراد خسارت دیده و برآورد میزان خسارت ناشی از وقوع سیلاب دستگاه‌های حمایتی، شهروندان و خیرین برای تسکین دردهای آسیب دیدگان تدبیری اتخاذ نمایند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده توسط فرمانداری، شهرداری‌، ادارات و دستگاه‌های مربوطه در مدیریت بحران ستودنی است، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده شهر زرند در منطقه سیلابی واقع شده است، شایسته است دستگاه‌های مسئول اقدامات پیشگیرانه مؤثری را از جمله ایجاد حلقه‌های آبخیز داری جهت دفع بحران و مدیریت آن انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه‌های حفاظتی آبخیزداری جدید باید در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی زرند نیز همواره در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری از هر گونه آسیب به جان و مال شهروندان و دفع خطر از شهرستان خود را مسئول دانسته و همواره پشتیبان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در حوزه مدیریت بحران خواهد بود.

کد خبر 6091073

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان