Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@22:24:28 GMT

کاهش ۶۴ درصدی پروازهای عبوری در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۳۲۱۲

کاهش ۶۴ درصدی پروازهای عبوری در سال ۹۹

ایران اکونومیست- بر اساس آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سال گذشته پروازهای عبوری از آسمان کشور در مقایسه با سال ۹۸ بالغ بر ۶۴ درصد کاهش یافته است.

 مطابق آمار منتشر شده شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران طی اسفندماه سال گذشته 17 ایرلاین داخلی پروازهای خود را با 269 هزار و 203 دقیقه تاخیر انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شرکت‌‌های هواپیمایی ساها، کاسپین و آسمان به ترتیب با 34 درصد، 32 و 3 درصد بیشترین تاخیرات پروازی آخرین ماه زمستان سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند. پویا ایر، ماهان و زاگرس نیز به ترتیب با 9 درصد، 9 و 12 درصد کمترین درصد تاخیرات پروازی را داشته اند.

طی اسفند سال گذشته هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با 2361 پرواز بیشترین عملکرد را در بین 17 ایرلاین کشور داشته که از این تعداد 533 پرواز معادل 23 درصد پروازها تاخیردار بوده است. همچنین در ماه مورد اشاره 1070 پرواز باطل شده که پارس ایر با ابطال تمام پروازهایش (28 پرواز) در صدر قرار دارد.

هواپیمایی ماهان با 1663 پرواز (سهم 62 درصدی از کل پروازها) در رده دوم و تابان نیز با 55 درصد در رده سوم قرار دارد. کمترین ابطال پرواز نیز مربوط به پویاایر با 16 پرواز بوده است.

به گزارش تسنیم، در بخش پروازهای عبوری نیز طی اسفند ماه کاهش 50 درصدی نسبت به اسفند 98 ثبت شده است. در اسفند ماه سال 98 20 هزار و 264 پرواز عبوری از آسمان کشور انجام شده بود که این تعداد در اسفند سال گذشته به 10 هزار و 95 پرواز کاهش یافت.

در مجموع طی سال 99 بالغ بر 107 هزار و 614 پرواز عبوری از فضای کشور ثبت شد که نسبت به سال 98 با 298 هزار و 225 پرواز 64 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق

ایسنا/کردستان مدیرکل گمرک باشماق مریوان، گفت: ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵درصد رشد داشته است.

فرید حق‌پناه، امروز شنبه (۸ اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باشماق یکی از مرزهای رسمی و بین المللی کشور است که اکثر رویه های مرزی به جز ملوانی و دریایی در آن برقرار است و صادرات، ترانزیت و مسافربری هم از دیگر رویه های فعال گمرک باشماق است.

وی افزود: رویه های دیگری شامل ورود و خروج موقت خودروهای سواری، کامیون‌های باری و ورود موقت برای پردازش که این قسمت مهمترین بخش گمرک بوده از دیگر اقداماتی است که درمرزباشماق صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ باهمکاری سایر سازمان‌های متولی امرتجارت در مرز باشماق که به صورت پنجره واحد فیزیکی مستقر هستند، حدوداً یک میلیارد و ۱۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۳ میلیون دلار در مرز باشماق انجام شده است.

حق پناه تشریح کرد: از نظر وزنی تشریفات اظهاری کالا در این مرز ۳۴ درصد به نسبت سال قبل رشد داشته که عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، سنگ های ساختمانی، محصولات نفتی، میوه و تره بار بوده اند.

وی اظهار کرد: مرز باشماق جزء سه مرز عمده کشور در بحث ترانزیت کالا است که سال گذشته تشریفات ۲میلیون و ۵۸۰ هزار دلار از طریق این مرز انجام شده که غالباً محمولات نفتی و وسایل برقی بوده است.

مدیر کل گمرک باشماق مریوان تصریح کرد: سال گذشته مرز باشماق بعد از مرزهای شهید رجایی بندرعباس و پرویز خان قصرشیرین، رتبه سوم ترانزیت مبدأ را به خود اختصاص داده که با توجه به آمار سال ۱۴۰۱ رشدی در حدود ۵۹ درصد داشته است.

وی افزود: بیشترین کالاهای وارداتی به کشور از طریق مرز باشماق مربوط به مواد اولیه کارخانجات و واحد های تولیدی از جمله ضایعات فلزی، آلومینیومی، مسی و همچنین ضایعات کاغذ، باطری و پلاستیک است که کارهای تشریفاتی آنها که هزار تن بود، انجام پذیرفت.

حق پناه افزود: واردات مرز باشماق طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۸۰ درصد رشد داشته و از لحاظ ارزشی هم حدود ۳۵۲ میلیون دلار ارزش کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان خاطرنشان کرد: فروردین امسال هم اقدامات تشریفاتی حدوداً ۱۲۹ هزارتن کالا در مرز باشماق انجام شده و در بحث ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت