Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@12:32:21 GMT

انتقاد شدید سناتور روس از سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۳۴۵۵

انتقاد شدید سناتور روس از سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،  پیش از جن ساکی سخنگوی کاخ دولت آمریکا گفته بود که ایالات متحده به دنبال کاهش تنش در روابط دوجانبه با مسکو است و تحریم های ضد روسیه را تنها ابزار ایجاد گفت وگو با روسیه نمی داند.

پشکوف سیاستمدار مشهور روس در کانال تلگرامی خود در واکنش به این سخنان به کنایه نوشت: «ما متوجه شدیم که ایالات متحده کاری جز تلاش برای کاهش تنش ها انجام نمی دهد و البته، تحریم ها تنها ابزار نیستند!».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاخ سفید هنوز تهدید به گسترش محدودیت ها می کند، تصریح کرد: «استقرار سامانه های دفاع موشکی در لهستان و رومانی اعزام کشتی های نظامی به دریای سیاه، اخراج منظم دیپلمات های روسی، پشتیبانی و حمایت از جمهوری چک برای اخراج دسته جمعی دیپلمات های ما، مبارزه شدید علیه خظ انتقال گاز نورد استریم ۲ و همچنین بسیاری موارد دیگر از جمله تحریم ها و سختگیری های آمریکا علیه روسیه است.
سپس پوشکوف با کنایه گفت: «بنابر این بله: تحریم ها تنها ابزار نیستند.»

بایدن در ۱۵ آوریل ( ۲۶ فروردین) فرمان تحریم روسیه را امضا کرد. این تحریم ها علیه ۱۶سازمان و ۱۶ فرد اعمال شده است که گفته می شود مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است.

روز بعد، روسیه اقدامات تلافی جویانه را اعلام کرد. به سفیر ایالات متحده پیشنهاد شد برای مشاوره به واشنگتن برود. علاوه بر این، مسکو ورود هشت مقام عالی رتبه فعلی و سابق آمریکایی و شخصیتی را که در توسعه و اجرای دوره ضد روس شرکت دارند، ممنوع کرده است. ۲۰ دیپلمات آمریکایی نیز از روسیه اخراج شدند.

برچسب‌ها مسکو روسیه جن ساکی ایالات متحده آمریکا کاخ سفید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه جن ساکی مسکو روسیه جن ساکی ایالات متحده آمریکا کاخ سفید اخبار کنکور ایالات متحده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی ثابت شد

قیمت طلا امروز چهارشنبه ثابت بود، در حالی که فعالان بازار منتظر سرنخ‌های تازه مقامات فدرال رزرو آمریکا برای شفافیت بیشتر در مورد جدول زمانی کاهش احتمالی نرخ بهره بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا  ۲۳۱۴ دلار و ۲۹ سنت بود و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

نرخ‌های پایین‌تر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر شاهد ۶۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه سپتامبر هستند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه شنبه گفت که تورم متوقف شده که تا حدی به دلیل قدرت بازار مسکن تقویت شده است به این معنی است که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید هزینه‌های استقراض را برای یک دوره طولانی و احتمالاً در تمام سال ثابت نگه دارد.

ذخایر اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۳۰.۴۷ تن در روز سه شنبه از ۸۳۲.۱۹ تن در روز دوشنبه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، یک مطالعه نشان می‌دهد که با افزایش بدهی‌های جهانی به رکورد ۳۱۵ تریلیون دلاری در سه ماهه اول سال، که ناشی از استقراض در بازارهای نوظهور، ایالات‌متحده و ژاپن بوده است، یک معیار کلیدی از بدهی جهانی دوباره صعود خود را از سر گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۲۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۸۱.۱۰ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۷۴.۵۹ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد؟
  • راهنمای جامع برندگان لاتاری گرین کارت
  • آمریکا با کدام تسلیحات لیزری به جنگ پهپادها می‌رود؟
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • طلای جهانی ثابت شد
  • هشدار رویترز به سازمان ملل درباره یک رای گیری ؛ ممکن است آمریکا بودجه سازمان را قطع کند...
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • رویترز: ممکن است آمریکا بودجه سازمان ملل را به خاطر فلسطین قطع کند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان