Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره؛ «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سخنانی را در خصوص نبرد سرنوشت ساز «مأرب» مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما نه در مأرب و نه در هیچ نقطه دیگری از یمن، خواستار راه حل نظامی نیستیم. این درحالی است که متجاوزان از جمله عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس گزینه نظامی را به ملت محاصره شده یمن تحمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: ما به متجاوزان می‌گوئیم که نبرد مأرب تنها زمانی متوقف خواهد شد که بیگانگان و نیز گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده از این شهر خارج شوند. من به بیگانگان توصیه می‌کنم که از مأرب خارج شوند.

گفتنی است، سلسله پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با متجاوزان سعودی در جبهه مأرب همچنان ادامه دارد. نیروهای مقاومت یمن طی روزهای اخیر دستاوردهای مهمی را در جبهه مذکور به دست آورده‌اند؛ دستاوردهایی که عربستان سعودی را بر آن داشته است تا برای نجات خود از باتلاق، به قدرت‌های بین‌المللی متوسل شود.

در یکی از آخرین دستاوردها، نیروهای مقاومت یمن موفق شدند سیطره خود بر رشته کوه‌های استراتژیک «البَلَق» را تکمیل کنند. این در حالی است که یمنی‌ها پیشتر کنترل بخش‌هایی از این رشته‌کوه‌ها را به دست گرفته بودند. رشته کوه‌های البَلَق از موقعیت جغرافیایی استراتژیکی برخوردار هستند، چرا که در مقابل سدّ مأرب قرار گرفته‌اند.

دستاوردهای میدانی نیروهای یمنی به ویژه در جبهه مأرب موجب شده است تا عربستان سعودی به منظور نجات خود از باتلاق دست به دامان قدرت‌های بین‌المللی شود. سعودی‌ها به همین منظور به شورای امنیت سازمان ملل متحد متوسل شدند تا شاید این نهاد بین‌المللی بتواند در عرصه سیاسی کاری برای آنها انجام دهد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز با هدف کمک به ائتلاف متجاوز سعودی با انتشار نامه‌ای، در اقدامی عجیب عملیات‌های نظامی نیروهای مقاومت علیه متجاوزان را محکوم کرد و خواستار توقف هرچه سریع‌تر این عملیات‌ها شد! شورای امنیت سازمان ملل همچنین عملیات‌های نظامی مقاومت یمن را غیرقانونی توصیف کرد! این اقدام جانبدارانه شورای امنیت سازمان ملل متحد واکنش «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن را در پی داشت.

از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم سعودی به منظور ممانعت از تداوم پیشروی نیروهای مقاومت یمن در جبهه مأرب، مناطق مختلف این استان را طی روزهای اخیر هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094211 برچسب‌ها محمد علی الحوثی یمن عربستان سعودی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد علی الحوثی یمن عربستان سعودی شورای امنیت سازمان ملل نیروهای مقاومت مقاومت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش که ظهر امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دیدار شورای فرماندهی سپاه استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان منتخب مجلس دوازدهم حضور داشت اظهار کرد: بسیجی بودن و پاسدار بودن یک افتخار است که به آن می بالم و همیشه خود را سرباز ولایت می دانم.

وی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی به برکت وجود جبهه مقاومت و عملیات وعده صادق رسوای جهان شده است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی واکنش دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا را برآمده از اراده خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هیچ اراده ای نمی توانست افکار عمومی جهانیان و وجدان های آنها را به این سمت دفاع از حق رهنمون کند مگر اراده خداوند که به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت این اتفاق امروز رخ داده و صدای جبهه مقاومت از قلب آمریکا فریاد زده می شود.

آبنوش تحولات دنیا و واکنش های ملت ها در
قبال جنایات صهیونیست ها و حمایت از مردم غزه و فلسطینی ها را در تاریخ چند دهه گذشته بی نظیر دانست و یادآور شد: همه این رخدادها و تحولات جهانی مرهون رهبری امامین انقلاب و جان فشانی خون شهداست.

کد خبر 6093441

دیگر خبرها

  • رونمایی از جبهه جدید مقاومت + فیلم
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات