Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، شرایط عمومی و آموزشی برای دریافت وام دانشجویی را اعلام کرد. بر اساس شرایط اعلام شده، دانشجو در زمان دریافت وام نباید شاغل باشد و پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت وجود اعتبار امکان پذیر است.

همچنین دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت دریافت وام‌های دانشجویی هستند و سنوات مجاز دریافت وام کارشناسی ارشد ۴ و دکتری ۸ نیمسال از زمان شروع تحصیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ثبت نام دانشجو مطابق ضوابط و مقررات آموزشی دانشگاه‌ها باید در حداقل تعداد واحدهای آموزشی بوده و بورس یا کمک هزینه تحصیلی از سایر سازمان‌ها دریافت نکرده و بدهی معوق هم به صندوق نداشته باشد.

بر اساس دیگر شرایط اعلام شده، مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات مجاز دانشجو حداکثر دو نیمسال تحصیلی جز سقف مدت استفاده از وام وی محاسبه نمی‌شود و امکان دریافت وام برای دانشجویان مهمان صرفاً از طریق دانشگاه مبدا امکان پذیر است.

تبصره: درخواست وام در نیمسال پنجم کارشناسی ارشد و نهم دکتری به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال‌های مقرر ذکر شده در بالا (ارشد ۴ و دکتری ۸ نیمسال) تجاوز نکند بلامانع است.

تبصره: دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی (مانند کمیته امداد و …) با ارسال مدارک لازم، از اولویت دریافت وام و افزایش سقف وام نسبت به سایرین برخوردار هستند.

تبصره: دانشجویان دارای بیمه اختیاری و پاره وقت می‌توانند از وام‌های صندو ق بهره مند شوند (شامل طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مدرسین حق التدریس، بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد، خویش فرما و زنان خانه دار).

متقاضیان وام‌های دانشجویی در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۳۹۹ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه صندوق نسبت به ثبت نام وام‌های دانشجویی اقدام کنند.

ثبت درخواست برای متقاضیان وام ویژه دکتری از منابع صندوق رفاه دانشجویان تا ۲۵ اردیبهشت و برای متقاضیان از بانک طرف تعهد صندوق تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ اعلام شده است.

کد خبر 5198994 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وام دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صندوق رفاه دانشجویان آزمون دکتری تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کنکور وام دانشجویی دوره دکتری آموزش پزشکی ویروس کرونا انتخابات 1400 انتخاب رشته مصاحبه دکتری سازمان سنجش دریافت وام تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برنامه سال جدید وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان در صنعت اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ شرایطی را برای استادانی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه نیاز‌های جامعه هستند، اختصاص داده ایم تا خودشان به جذب مستقیم دانشجو اقدام کنند. 

وی افزود: مثلا، اگر استادی بر اساس نیاز‌های ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) طرح دانشجویی تعریف کند، نامش در دفترچه کنکور لحاظ می‌شود و از همان قسمت به صورت مستقیم دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجو هم می‌داند که در خصوص چه موضوعی باید انتخاب رشته کند. 

زلفی گل تصریح کرد: مسیر دوم جذب دانشجو در صنعت مربوط به دانشجویان استعداد درخشان است؛ بر همین اساس استادانی که در راستای نیاز صنعت با صنایع قرارداد منعقد کرده یا متناسب با سامانه نان طرح نامه یا پروپوزال دانشجویی تعریف کنند از بین استعداد‌های درخشان که جزء ۲۰ درصد ورودی رشته خودشان هستند، می‌توانند مستقیم به صورت استاد محور دانشجو پذیرش کنند و دیگر نیازی به شرکت دانشجو در کنکور نیست. 

وزیر علوم ادامه داد: با انجام فعالیت‌های مذکور به تدریج بخشی از ظرفیت تحقیقاتی کشور به نیاز‌ها و مسائل کشور سوق داده می‌شود، از طرفی برای استادانی که ارتباط خوبی با صنعت دارند، مبلغ قراردادهایشان تا ۳ برابر افزایش می‌یابد، مثلا، اگر استادیار رشته انسانی حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و مبلغ قراردادی که با صنعت منعقد کرده است ۶۰ میلیون تومان است، می‌تواند به جای دریافت سالانه یک پایه تشویقی سالانه ۳ پایه تشویقی دریافت کند.

زلفی گل گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیاز‌های صنایع و جامعه باشند اگر کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناور محور باشند تا ۳ برابر گرنت اختصاص تعلق می‌گیرد. مثلا، به رساله عادی دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان گرنت و به رساله کاربردی ۵۰ میلیون تومان و به رساله فناور محور ۷۵ میلیون تومان گرنت اختصاص خواهد یافت. 

وزیر علوم در پایان بیان کرد: تعداد پذیرش دانشجویان در صنایع مختلف بدون هیچ محدودیتی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند