Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@07:02:52 GMT

قهر با صندوق‌های رأی نافی دموکراسی است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۴۷۳۸

قهر با صندوق‌های رأی نافی دموکراسی است

آیت‌الله کعبی گفت: قهر با صندوق‌های رأی‌گیری یک فراخوان ضدفرهنگی و ضدتمدنی است که با مفاهیم دموکراسی و مردم‌سالاری منافات دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: مشارکت در انتخابات نشانه فرهنگ سطح بالای شهروندی است و مشارکت در انتخابات یک کنشگری فعال در حوزه استیفای حقوق شهروندی است و کسانی‌که در انتخابات شرکت نمی‌کنند درواقع حقوق مردم را تضییع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۳۵ کشور جهان ازجمله برخی از کشورهای غربی شرکت در انتخابات به عنوان وظیفه شهروندی تلقی شده و مشارکت در انتخابات را در ردیف پرداخت مالیات و رعایت نظم شهروندی به حساب آورده‌اند و از کسانی‌که در انتخابات شرکت نمی‌کنند جریمه دریافت می‌کنند.

وی افزود: امروز مردم با مشارکت فعال در انتخابات می‌توانند به دولتی رأی دهند که بتواند مشکلات مردم را رفع کند و با فعالیت پیوسته امید را به کشور بازگرداند و همچنین مردم با مشارکت فعال خود سهم مهمی در حل مشکلات کشور خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است که آمریکا، اسرائیل و انگلیس مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یک تهدید تلقی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری باعث اقتدار و امنیت کشور و سنگ بنای پیشرفت و تحقق عدالت خواهد بود.

آیت‌الله کعبی گفت: همانگونه که ما باید به مقوله نظم، سلامت و بهداشت و پرداخت مالیات عمومی به عنوان وظایف شهروندی توجه کنیم، ضروری است برای ساخت قدرت سیاسی از طریق مشارکت در انتخابات را هم جزء وظایف شهروندی خود بدانیم.

وی بیان داشت: کناره‌گیری از مشارکت در انتخابات و قهر با صندوق‌های رأی‌گیری یک فراخوان ضدفرهنگی و ضدتمدنی است که با مفاهیم دموکراسی و مردم‌سالاری منافات دارد؛ بنابراین مردم باید تلاش کنند با یک مشارکت فعال، دولت ضدفساد و ضدرانت و کارآمد را روی کار بیاورند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مشارکت در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم.

محمدکمال سرویها صبح امروز ششم اردیبهشت در حاشیه ضبط مناظره دو نامزد انتخابات مرحله دوم مشهد در صداوسیما و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مناظرات تلویزیونی یک فرصت بسیار ارزشمند برای مردم است تا بهتر با برنامه‌های نامزدها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همچنین این یک فرصت بسیار مغتنم برای نامزدهاست، افزود: اگر نامزدی بخواهد در کلانشهر مشهد تبلیغات شهری داشته باشد، باید بسیار هزینه کند. اما در مناظره تلویزیونی می‌تواند تجربیات و برنامه‌های خود را به راحتی با مردم در میان بگذارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: بی‌شک اگر افرادی کارآمد به مجلس راه یابند، مشکلات مردم حل می‌شود. به همین منظور صداوسیما در انتخابات مجلس دوازدهم فرصت مناظره تلویزیونی را برای نخستین بار فراهم کرد و اکنون در مرحله دوم انتخابات چون تعداد نامزدها بسیار کمتر است و در مشهد تنها دو نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند، مناظرات تلویزیونی از کارآمدی بسیار بالایی برای شناساندن نامزدها به مردم برخوردار است.

سرویها در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تعداد شعب اخذ رای مرحله دوم، گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در این دور حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم که تقریبا ۶۰۰ عدد کمتر از تعداد شعب مرحله اول انتخابات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند