Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرد شماره یک شطرنج جهان می‌گوید که به احتمال بسیار زیاد، علیرضا فیروزجا نامزد اصلی قهرمانی شطرنج جهان در آینده است.

به گزارش ایسنا، مگنوس کارلسن نروژی مرد شماره یک شطرنج جهان در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد علیرضا فیروزجا گفت: همه موافق هستند که علیرضا فیروزجا محتمل‌ترین نامزد برای قهرمانی شطرنج جهان در آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستاره نروژی ادامه داد: فیروزجا کاندیدای اصلی قهرمانی جهان در آینده بوده چرا که شانس او از تمام شطرنج بازان زیر ۲۰ سال برای کسب این عنوان بیش‌تر است.

همواره رقابت‌های علیرضا فیروزجا و مگنوس کارلسن مورد توجه رسانه‌ها و شطرنج‌بازان مطرح جهان است. حضور فیروزجا به عنوان نفر اول جوانان شطرنج جهان و کارلسن به عنوان نفر اول شطرنج کلاسیک دنیا در یک تورنمنت به جذابیت‌های آن رقابت می‌افزاید.

بیش از این نیز کارلسن درباره فیروزجا اظهار نظر جالبی انجام داده بود. نفر اول شطرنج جهان درباره نابغه ایرانی شطرنج گفته بود که فیروزجا قصد دارد که یک بازیکن بسیار، بسیار خوب برای یک مدت طولانی شود برای همین به نظر می‌رسد که تلاش خود را انجام می‌دهد.

او هم‌چنین گفته بود که انتظار رقابت‌های بیش‌تری با فیروزجا دارد و علاقه دارد که چالش‌های بیش‌تری با نابغه شطرنج ایران داشته باشد. 

به گزارش ایسنا، باتوجه به سن کم فیروزجا بسیاری از اهالی شطرنج او را قهرمان جهان بعد از مگنوس کارلسن می‌دانند. نفر اول جهان بارها اعتراف کرده بود که علیرضا می‌تواند جای او را بگیرد. 

لازم به ذکر است که باتوجه به آنلاین شدن رقابت‌های شطرنج، کارلسن و فیروزجا بارها مقابل یکدیگر قرار گرفتند و کارلسن بردهای بیش‌تری را به نام خود زده است اما بازهم اهالی و متخصصان شطرنج معتقداند که فیرزوجا در چهار سال آینده می‌تواند به مرد شماره یک شطرنج جهان تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مگنوس کارلسن علیرضا فیروزجا کارلسن و فیروزجا شطرنج مرد شماره یک شطرنج علیرضا فیروزجا شطرنج جهان نفر اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

دریافت 59 MB

نفت واژه‌ای موجز با داستانی پرایجاز، قهرمانانی شاخص و تاریخی بسیار شنیدنی‌ است… 

نفت در قاب خاطرات مردم این سرزمین هم غرورآفرین، هم پرجذبه، هم پررمزوراز، هم نمود نعمت، هم محل آرامش و هم محل پرسش است…

صنعتی که هرگاه توسعه یافته و با دانش روز همگام شده و رشد کرده، موجبات ترقی در مناظر دیگر صنعت و توسعه کشور را فراهم آورده است. 

اکنون نیز این قدیمی‌ترین صنعت ایران‌زمین، بخش مهمی از تاریخ روبه‌رشد صنعت و فناوری را شکل می‌دهد. آنچه در صنعت نفت در حال وقوع است می‌تواند درخشان‌ترین فصل آن باشد و این مهم بسته به توان و خواست همه‌ کسانی است که چراغ‌های روشن این صنعت را فراراه پیشرفت و توسعه‌ پایدار این بوم می‌شناسند.

شرح و بسط توانمندی‌ها، کارایی‌ها و کارگشایی‌های این منبع عظیم و تأثیرگذار انرژی در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست و در توصیف اهمیت برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز همین نکته بس که ممالک صاحب منابع طبیعی در جهان، همواره در تمام عرصه‌های مهم بین‌المللی تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده‌اند. 

تلاش و مطالعه، پژوهش و علم‌آفرینی و فعالیت مجدانه در این عرصه، بی‌تردید راه‌حلی دقیق و مستند برای رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای و ملی‌مان خواهد بود. 

دیگر خبرها

  • واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • سیتی شماره دو با گواردیولای شماره دو: صعود!
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم
  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!