Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:48:15 GMT

احیای برجام با ورود متعهدانه آمریکا به سود ایران است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۶۴۸

احیای برجام با ورود متعهدانه آمریکا به سود ایران است

دکتر غلامرضا خواجی روز سه شنبه در خصوص چرایی احیای برجام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برجام یک سند بین‌المللی است که مهمترین دستاورد آن خارج شدن ایران از تحریم‌های فصل هفتم شورای امنیت بود.
وی اضافه کرد: دستیابی ایران به این مهم برای آمریکا و ترامپ سنگین بود و بهانه شورای امنیت از دست آمریکا خارج شد، لذا بدعهدی آمریکا شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد، ادامه داد: برجام اگر طبق توافق طرفین پیش می‌رفت حرکت مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران بود، هم‌اینک نیز احیای برجام اگر با اجرای کامل تعهدات صورت گیرد، آثار مثبتی در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و غیره به همراه خواهد داشت.
خواجی خاطرنشان کرد: دنیای سیاست، دنیای تجربه است و نمی‌شود گفت با بدعهدی آمریکا باید این سند بین‌المللی منتفی شود، تعهد باید در مقابل تعهد باشد و اگر آمریکا در این مرحله به صورت یکجا به توافقات عمل کند، برجام کارایی خود را برای ایران خواهد داشت.
وی افزود: ورود مجدد به برجام باید با زیرکی فوق‌العاده، مشورت و هماهنگی با مقام معظم رهبری و نظر سایر نهادها باشد تا ایران در این مرحله با حرکتی حساب شده این سند را به نفع خود به سرانجام برساند.
این استاد حقوق بین‌الملل گفت: توسعه و گسترش روابط بین‌المللی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره براساس موازین بین‌المللی ضروری است،  ایران با دنیا روابط خوبی دارد و غرب نیز اگر با اکرام و احترام با ایران رفتار کند، ما نیز رفتار متناسب را خواهیم داشت.

برچسب‌ها برجام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری شورای عالی امنیت ملی دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری برجام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری شورای عالی امنیت ملی دانشگاه فردوسی مشهد اخبار کنکور بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

دریافت 40 MB کد خبر 6091791

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات