Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:20:36 GMT

فرصت طلایی بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی در سال 1400

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۶۱۴۹

فرصت طلایی بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی در سال 1400

یکی از دغدغه های زنان خانه دار نداشتن بیمه است، آن‌ها با بیمه می‌توانند ضمن استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای، پشتوانه ای برای آینده خود و فرزندان خویش داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه دات کام، در صورتی که خانم خانه داری هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر نسبت به ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار اقدام نمایید تا هم در طول مدت بیمه‌ای بتوانید از پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید زودتر به بازنشستگی رسیده و برای معیشت خود و آینده فرزندان خویش دارید. به عبارت دیگر، ثبت نام و تهیه بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار در حکم یک تیر دو نشان برای آسودگی خیال شماست. با توجه به درصد بالایی از زنان خانه‌دار در سطح جامعه، در این متن بر آن هستیم که  در خصوص این بیمه و مزایا و نحوه ثبت نام آن  صحبت  کنیم. پس در صورتی که شما نیز جزء زنان خانه دار هستید و می خواهید برای خود از خدمات بیمه ای استفاده کنید؛ با ما تا پایان همراه باشید.

شرایط احراز بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

برای داشتن این بیمه، داشتن شرایط و ضوابط زیر الزام آور می‌باشد:

شرایط سنی بیمه زنان خانه دار

اولین شرط احراز بیمه خانم‌های خانه دار، شرایط سنی آن‌هاست. همان طور که گفته شد؛ تنها خانم‌های خانه داری می توانند از این بیمه نامه استفاده کنند که سن آن ها حد فاصل میان ۱۸ تا ۵۰ سال باشد. ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار برای خانم هایی که سن آن ها کمتر یا بیشتر از آن باشند؛ با محدودیت مواجه است.

اگر خانم خانه داری بالای ۵۰ سال سن داشته باشد؛ به شرطی درخواست وی پذیرفته می‌شود که بایستی به معادل هر سالی که از ۵۰ سال گذشته باشد؛ دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد. او  بایستی حتما دارای ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

بهره‌مندی از امتیازهای مختلف بیمه زنان خانه‌دار

با ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، خانم‌های خانه دار می‌توانند از امتیازهایی همچون:

بیمه از کار افتادگی

فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن (البته در صورتی که در قرارداد این مسئله قید شده باشد

بهره مندی از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قرارداد

استفاده از دفترچه بیمه درمانی (در صورت واریز کردن حق سرانه درمان)

و… بهره مند شوند.

البته باید به یاد داشت که خانم‌های خانه دار نمی‌توانند از تعهدات کوتاه مدتی همچون: کمک هزینه ازدواج، هزینه روزهای بیماری و ایام بارداری با وجود ثبت نام بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

بازنشستگی و دریافت مستمری برای زنان خانه دار

زنان خانه‌دار دارای ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می توانند پس از عبور از سن ۵۵ سالگی با این بیمه تامین اجتماعی بازنشسته شوند.

بیمه درمانی برای فرزندان با بیمه خانم های خانه دار

در صورتی که شما خانم خانه‌داری هستید و پدر شما نیز پوشش بیمه ای ندارد؛ شما می توانید با پرداخت نمودن حق سرانه درمان، فرزندان خود را بیمه درمانی کنید.

فرانشیز بیمه برای خانم‌های خانه دار

بیمه فرانشیز برای خدمات درمانی بستری به میزان ۱۰ و برای خدمات پزشکی سرپایی ۳۰ درصد می باشد.

چگونه برای بیمه تامین اجتماعی مخصوص زنان خانه دار ثبت نام کنیم ؟

چگونه برای  بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دارثبت نام کنیم؟

 پیش از فرآیند ثبت نام بیمه زنان خانه دار، می بایست  مدارک لازم را تهیه کنید که به قرار زیر می باشند:

شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن

کارت ملی و کپی  آن

یک قطعه عکس سه در چهار

پر کردن فرم بیمه زنان خانه دار

پس از تهیه مدارک و مراجعه به یکی از کارگزاری‌های مجاز بیمه ‌تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود، می‌توانید برای این بیمه ثبت نام کنید.

اگر دفترچه بیمه می خواهید؛ می بایست گزینه درمان را انتخاب کنید. با انجام این فرآیند و انتخاب نوع درصد بیمه به صورت ۱۲، ۱۴ یا ۱۸ درصد و آگاهی از مزایای هر یک و پرداخت حق بیمه، فرآیند ثبت نام و تهیه بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار را پیش ببرید.

شرایط حقوق بازنشستگی برای زنان خانه‌دار

اصلی ترین  مساله برای حقوق بازنشستگی این بیمه، درصد حق بیمه پرداختی شما در حین قرارداد می باشد که به صورت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد خواهد بود که حقوق بازنشستگی آن ها به شرح زیر است:

اگر بیمه شده‌ای با درصد ۱۲ درصد پیش از بازنشستگی فوت کند؛ مستمری به خانواده وی پرداخت نمی شود؛ برعکس، در صورتی که پس از بازنشستگی فوت نماید، خانواده وی از مستمری بیمه شده فوت شده می توانند استفاده کنند.

بیمه‌گزاری که حق بیمه ۱۴ درصد را پرداخت کرده باشد؛ برخلاف مورد بالا هیچ فرقی نمی کند که پیش از بازنشستگی یا پس از آن فوت کرده باشد. در هر صورت مستمری به خانواده وی تعلق می گیرد.

خانواده فرد بیمه شده ای که وی حق بیمه ۱۸ درصد را انتخاب کرده باشد؛ نیز در هر صورت یعنی در صورت فوت قبل و بعد از بازنشستگی  فرد بیمه شده می توانند مستمری، پوشش از کار افتادگی و خدمات درمانی  را دریافت نمایند.

شما در صورت هرگونه پرسش و ابهام، می‌توانید به آسانی با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۷۲ در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با کارشناسان  بیمه ای www.bimeh.com  تماس حاصل نمایید. کارشناسان متخصص بیمه دات کام همواره راهنمایی‌های تخصصی بیمه و آخرین به روز رسانی قوانین بیمه‌ای را به شما ارائه خواهند کرد. شما با این اطلاعات بیمه‌ای، بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی یا هر بیمه دیگری نظیر بیمه خودرو ، بیمه آتش‌سوزی، بیمه درمان و … اقدام نمایید.

برگرفته از سایت بیمه دات کام(bimeh.com)

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمه زنان خانه دار تامين اجتماعي بیمه دات کام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار ثبت نام بیمه تامین اجتماعی بیمه زنان خانه دار خانم های خانه دار حقوق بازنشستگی پرداخت حق بیمه بیمه درمان خانه داری بیمه شده بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر

به گزارشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان می گوید: با اقدامات صورت گرفته تمامی مادران دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سومشان متولد سال 96 به بعد باشد، مشمول این طرح می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان