Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه آی ۲۴، رئیس تشکیلات خودگردان تصمیم خود را برای به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی فلسطین به اتحادیه اروپا، اردن و مصر اعلام کرد.

روزنامه الاخبار لبنان روز سه شنبه در گزارشی عنوان کرد محمود عباس به بروکسل، امان و قاهره اعلام کرد انتخابات پارلمانی فلسطین که برای ۲۲ ماه مه برنامه ریزی شده بود، به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، تصمیم عباس برای به تأخیر انداختن انتخابات متاثر از مانع تراشی صهیونیست‌ها برای شرکت فلسطینیان مقیم شرق بیت المقدس در انتخابات است. اتحادیه اروپا از عباس خواسته تا برای اعلام بیانیه خود در این خصوص تا روز پنج شنبه دست نگه دارد تا در این بازه زمانی بروکسل بتواند رژیم صهیونیستی را برای تغییر نظر در خصوص شرکت ساکنان قدس شرقی در انتخابات تحت فشار قرار دهد.

ساعاتی پیش، اما سخنگوی جنبش حماس از مخالفت این جنبش با تعویق زمان برگزاری انتخابات در فلسطین گفت. محمود عباس اوایل امروز تاکید کرد که برگزاری انتخابات عمومی را بدون مشارکت قدس اشغالی و مردم آن نمی‌پذیرد.

پیشتر یک منبع جنبش فتح اعلام کرد رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با برگزاری انتخابات در شرق قدس در شرایط کنونی، به تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده است.

قرار است انتخابات فلسطین برای نخستین بار در ۱۵ سال اخیر در تمامی اراضی فلسطینی برگزار شود. انتخابات پارلمانی ۲۲ مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ۳۱ ژوئیه برگزار خواهد شد. نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال پیروزی حماس در این انتخابات و تسلط این جنبش بر کرانه باختری افزون بر نوار غزه نگران هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی انتخابات فلسطین محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد