Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:02:51 GMT

وضعیت رنگ‌بندی کرونا در ۷ شهرستان اصفهان تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۶۶۶۵

وضعیت رنگ‌بندی کرونا در ۷ شهرستان اصفهان تغییر کرد

به گزارش ایرنا، طبق جدیدترین رنگ بندی رسمی سامانه ماسک و با توجه به آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییراتی در وضعیت تعدادی از شهرستان ها بوجود آمد و مناطقی که روند بستری کرونا در آنها در روزهای اخیر افزایش نداشت از وضعیت قرمز خارج شدند.

بر این اساس در استان اصفهان، شهرستان های برخوار، چادگان، دهاقان، فریدونشهر، گلپایگان و مبارکه از وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) به نارنجی (پر خطر) تغییر کردند و شهرستان آران و بیدگل از وضعیت نارنجی به قرمز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان حاضر از ۲۴ شهرستان استان اصفهان، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گیرد و همچنان هیچکدام از آنها زرد یا آبی نیستند.

از بین شهرستان های قرمز نیز اردستان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، نایین و نطنز با اوج گیری بیشتر بستری مواجه هستند که در نقشه رنگ‌بندی با رنگ قرمز تیره تر مشخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که تغییر وضعیت برخی از شهرستان ها از قرمز به نارنجی به معنی کمتر شدن خطر شیوع ویروس کرونا نیست و مراقبت ها باید همچنان ادامه داشته باشند.

آرش نجیمی با بیان اینکه در مجموع در استان آمار ابتلا و بستری تغییر چندانی نداشته است، افزود: تغییر وضعیت رنگ‌بندی نباید موجب عادی انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود زیرا اگر سطح مراقبت ها کاهش یابد ، روند ابتلا و بستری افزایشی شده و احتمال قرمز شدن مجدد این شهرستان ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: این احتمال نیز وجود دارد که پس از روند ثابت موجود، بطور مجدد شاهد افزایش آمارها در روزهای آینده باشیم.

وی با اشاره به اینکه درزمان حاضر حدود ۲ هزار و ۳۹۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، اظهار داشت:  از بین آنها ۳۹۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

نجیمی، تعداد بیماران جدید بستری شده در شبانه روز گذشته را ۳۵۷ نفر اعلام و اضافه کرد: در یک روز گذشته ۴۴ بیمار دارای علائم کرونا در استان فوت کردند که ابتلای ۳۰ نفر آنها به کرونا قطعی بود.

وی میزان نتایج مثبت تست های کرونا در استان در شبانه روز گذشته را حدود ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: یکهزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این مدت شناسایی شدند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اسفند سال ۹۸ در کشورمان شیوع یافت و تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۴۱۷ هزار نفر در کشورمان به آن مبتلا شدند و بیش از ۷۰ هزار نفر بر اثر آن جان باختند.

در حال حاضر ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را  به وجود آورده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا وضعیت قرمز اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت قرمز اصفهان ویروس کرونا وضعیت قرمز اصفهان اخبار کنکور ویروس کرونا وضعیت قرمز شهرستان ها رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امدادرسانی عوامل بحران و تیم‌های هلال احمر به ۲۴۵ فرد و ۱۵ خودرو گرفتار در سیلاب خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: پیش‌بینی هواشناسی این بود که سامانه همرفتی ناپایداری را داشته باشیم که این سامانه از روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت که از دریای سیاه شکل گرفته بود مناطقی از شرق استان را در برگرفت و باعث بارندگی های باران و رگبار و تگرگ شد و در نتیجه شاهد فعال شدن و بالاآمدن رودخانه‌های فصلی در مناطق شمال استان بودیم.

بیشتر بخوانید: صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه در کاشان حوضه «دُرِه»، «قهرود» و «جوینان»‌ و «شهری» کاشان فعال شد، افزود:‌ این رودخانه‌ها گل و لای را به مناطق شهری و قسمتی از جاده قدیم نطنز- کاشان، باند فرودگاه، شهرک صنعتی امیرکبیر و محله «گازرگاه» آوردند. همچنین محور امام رضا (ع)، باقرالعلوم (ع)، میدان رسالت، کمربندی کاشان و همچنین «فین بزرگ» و «یزدآباد» تحت‌تاثیر این شرایط قرار گرفتند و علاوه بر خسارت به معابر شهری، جاده‌ها، کشاورزی، شاهد آب‌گرفتگی در ۶۰ منزل مسکونی هم بودیم.

او درباره شهرستان نائین هم توضیح داد که سیلاب در گردنه‌ «زنجیرگاه» موجب بسته شدن چند ساعته محور خور- انارک -نائین شد که این جاده امروز بازگشایی شده است و در روستای «ارور» هم شاهد آب‌گرفتگی دو منزل مسکونی بودیم. خسارت سیلاب در شهرستان «جرقویه» با اصابت صاعقه به دو نفر از عشایر همراه بود که مجروح شدند، اما به گفته شیشه‌فروش در حال حاضر حالشان مساعد است. او از نشست یک پل در روستای «حیدرآباد» شهرستان هم خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره خسارت‌های سیلاب در شهرستان نطنز هم به سیلاب در روستای «صالح‌آباد»، خسارت به قنات‌ها و جاده‌های آن اشاره کرد و گفت:‌ در شهرستان آران و بیدگل سیلاب رودخانه‌های «گازورگاه» و «حیدر» از کاشان به منطقه «یحیی‌آباد» وارد و موجب آب‌گرفتگی چند منزل در بخش «کویرات» در روستاهای «حسین‌آباد» و «محمدآباد» و خسارت به باغ پسته، مزارع و راه‌های آن‌ها شد.

شیشه‌فروش در ادامه به خسارت سیلاب در بخش مرکزی و دو روستای «مهران ۲» و «ظفرقند»، آب‌گرفتگی چند واحد مسکونی در روستاهای «رحیم‌آباد»، «دولت‌آباد» و «جعفرآباد» و شکستگی زیرگذر در بخش مهاباد اردستان، خسارت به قنات‌های «تلک‌آباد» و آسیب به ۴۰ راس گوسفند در زواره و خسارت به بخش‌هایی از شهرضا، گلپایان، خوانسار، میمه و خور و بیابانک اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ تیم به ۲۴۰ نفر امدادرسانی کردند بیشترین خسارت را مربوط به بخش کشاورزی، راه‌ها و معابر دانست.

کد خبر 847039 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان اصفهان

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها