Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در ۱۰۰ روز نخست حضور در کاخ سفید، ۶۷ ادعای نادرست و گمراه کننده داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، گروه حقیقت یاب روزنامه واشنگتن پست در گزارش ارزیابی خود از ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری جو بایدن نوشت: وی در همه سخنرانی ها، مصاحبه ها و توئیت های خود تاکنون ۶۷ ادعای غلط یا گمراه کننده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، تعداد نسبتاً محدود دروغ های بایدن تا حدی به دلیل این است که وی اغلب با متن سخنرانی آماده در محافل عمومی حاضر می شود بر خلاف ترامپ زمان کمتری را به توئیتر اختصاص می دهد. وی به ندرت با خبرنگاران مواجه می شود و فی البداهه سخنرانی می کند.

بر اساس ارزیابی واشنگتن پست، در رتبه بندی دروغ های بایدن از چهار مورد سه مورد از آنها به ادعاهای غلط درباره قانون اصلاح انتخاباتی ایالت جورجیا بوده و یکی دیگر از آنها درباره امتیاز دولت فدرال به شرکت های خارجی است که بایدن مدعی است ۳۰ درصد افزایش یافته اما در دولت قبلی ۸.۴ تا ۱۱ درصد بوده است.

یکی دیگر از ادعاهایی که واشنگتن پست عجیب توصیف کرده دوبار ادعای بایدن درباره پیمودن مسافت ۱۷ هزار مایل به همراه رئیس جمهوری چین است.

این روزنامه نوشت: بایدن مطمئناً دیدارهای زیادی با شی جینپینگ داشته اما کاخ سفید اذغان کرده که ادعای پیمودن این مسافت درست نیست.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری ۵۱۱ بار دروغ گفته بود.

اخیراً سناتور «لیندسی گراهام» از اعضای ارشد حزب جمهوریخواه، در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» اقدامات «جو بایدن» در ۱۰۰ روز نخست دولتش را «بی‌ثبات‌کننده» خواند و گفت سیاست خارجی او «فاجعه» بوده است.

گراهام در این مصاحبه گفت: فکر می‌کنم بایدن رئیس‌جمهور بسیار بی‌ثبات‌کننده‌ای بوده و به لحاظ اقتصادی هم مانع احیای اقتصادی شده و می‌خواهد مالیات را به میزان زیادی افزایش دهد و اساساً آمریکا را از چرخه تجاری خارج کند.

این سناتور جمهوریخواه گفت: در طول دوران مبارزات انتخاباتی همه ما باور کرده بودیم که بایدن یک انتخاب میانه است اما اقدام او برای تغییر ترکیب دیوان عالی نشان داد که بایدن دارای تفکرات رادیکال است.

این سناتور جمهوری‌خواه با «فاجعه» توصیف کردن عملکرد بایدن در سیاست خارجی، مدعی شد: در حال آغاز مذاکراتی با ایران است، در حالی که آن‌ها هیچ کاری برای تغییر انجام نداده‌اند. افغانستان فرو خواهد پاشید. روسیه و چین در حال امر و نهی به او هستند.

گراهام همچنین مدعی شده بود رئیس جمهور آمریکا با خروج نیروهای این کشور از افغانستان، «به سمت یازده سپتامبر دیگری حرکت می‌کند».

او در ادامه به عملکرد بایدن در ارتباط با مسئله مهاجرت از آمریکای مرکزی هم تاخت و اظهار داشت: در مرزها هرج و مرج است.

این انتقادات در حالی مطرح شده که بایدن قرار است اواخر این هفته به مناسبت ۱۰۰ روزه شدن دولتش در نشست مشترک کنگره به سخنرانی بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بایدن واشنگتن پست مبارزات انتخاباتی ۱۰۰ روز نخست رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی‌های عمومی بارها و بارها دچار اشتباه و گاف کلامی شده است به طوری که تحلیل رونوشت‌های کاخ سفید نشان می‌دهد که مشاورانش تنها در سال جاری دست کم ۱۴۸ بار مجبور به اصلاح گاف‌های او شده‌اند!

این تحلیل و بررسی که تارنمای خبری محافظه‌کار «دیلی کالر» مجری آن بوده است، پس از ارزیابی به این نتیجه رسید که بایدن در سال ۲۰۲۴ به ازای هر روز، بیش از یک بار گاف داده است. این تحلیل ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و نشست مطبوعاتی را شامل می‌شود که کاخ سفید رونوشت آن را منتشر و کارکنان دفتر ریاست جمهوری متعاقباً آن را اصلاح کردند.

به نوشته دیلی کالر، این اصلاحات طیف وسیعی از گاف‌ها از جمله اشتباهات غیرارادی (تلفظی، ارائه اطلاعات غلط و …) تا اضافه کردن کلمات و تغییر معنای کلی حرف‌ها را در بر می‌گیرد.

به عنوان نمونه، زمانی که باید در جریان یکی از سخنرانی‌هایش گفت که «همه آمریکایی‌ها علیه طرح نجات او رای دادند»، در حالی که باید می‌گفت «همه جمهوری‌خواهان»!

در مثالی دیگر، او گفته بود که «باید از هرگونه تهدید علیه دموکراسی دفاع کرد» در حالی که کلمه اصلاح‌شده در رونوشت کاخ سفید، این بود: «باید هرگونه تهدید علیه دموکراسی را شکست داد». رونوشت تنها یکی از سخنرانی‌های بایدن (نطق وضعیت کشور ماه گذشته)، ۱۳ اصلاحیه داشت!

از جمله گاف‌های غیرارادی می‌توان به ادعای «۷۵۰ میلیون آمریکایی (دوبرابر بیشتر از جمعیت واقعی آمریکا) واکسن کووید -۱۹ دریافت کردند» اشاره کرد. او همچنین به افراد مسن مبتلا به دیابت گفته بود «کهن‌سالان معلول»!

بایدن ۸۱ ساله هم‌اکنون مسن‌ترین رییس جمهور تاریخ آمریکاست و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امسال، در پایان دوره دوم ۸۶ ساله خواهد بود. نظرسنجی ماه گذشته نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که ۷۲ درصد آمریکایی‌ها از جمله بیش از نیمی از دموکرات‌ها معتقدند که بایدن برای انجام وظایف رییس جمهوری، بیش از حد پیر است.

کد خبر 6094209

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید: از حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانیم
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • ۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی