Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان از رشد اقتصادی ۱۳.۸ درصدی این مجموعه در سال ۹۹ خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۷۲ هزار میلیارد تومان پروژه بنیاد افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد اتابک در تشریح جزئیاتی از فعالیت‌های اقتصادی بنیاد در سال 99 اظهار کرد: بنیاد مستضعفان علی‌رغم مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه‌ای که این بنیاد و تمام شرکت‌هایش را هدف قرار داده بود توانست رشد اقتصادی 13.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصدی را همزمان با سال جهش تولید محقق کند.

وی با بیان اینکه این رشد اقتصادی با کار جهادی کارگران و برنامه‌ریزی در جهت جهش تولید در سال 99 محقق شد، افزود: در سال گذشته بنیاد مستضعفان در بخش اقتصادی توانست درآمد‌های عملیاتی خود را به میزان 76 درصد افزایش دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بنیاد مستضعفان موفق شد با وجود تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش، به میزان 31 درصد بر سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های زیرساختی و اساسی بنیاد اضافه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 99، پروژه‌های افتتاح شده در بنیاد مستضعفان، ارزشی بالغ بر 172 هزار میلیارد تومان داشته‌اند گفت: افتتاح فاز 2 فولادسازی در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه خرم‌آباد، تکمیل کارخانه قوطی‌سازی کرمانشاه و افتتاح 16 طرح کشاورزی و دامپروری بخشی از این پروژه‌ها بود که بنیاد مستضعفان با هدف تامین نیاز‌های زیرساختی و اساسی کشور و همچنین قطع وابستگی به خارج و البته ارزآوری برای کشور به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: ارزش این پروژه‌ها با احتساب پروژه راه اندازی 2 واحد گازی در بلوک یک نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد که واحد بخار آن طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، بالغ بر 197 هزار میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با اشاره به اضافه شدن 3 شرکت جدید به شرکت‌های بورسی بنیاد در سال 99 گفت:سال گذشته با هدف مردمی شدن اقتصاد، 3 شرکت جدید از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان به جمع شرکت‌های بازار سرمایه اضافه شدند و تعداد شرکت‌های بورسی بنیاد، به 36 شرکت افزایش یافت.

به گفته وی علاوه بر این موارد، در سال 1399 میزان صادرات در  گروه بنیاد نیز رشدی 17.5 درصدی را ثبت کرد.

اتابک یادآور شد: بنیاد مستضعفان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز بالغ بر 3000 میلیارد تومان را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تخصیص داده و در سال گذشته نیز بیش از 2300 میلیارد تومان در جهت محرومیت‌زدایی از طریق ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم، هزینه کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان هزار میلیارد تومان بنیاد مستضعفان رشد اقتصادی سال گذشته پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان

  روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان،  مجتبی میرحسینی در سفره یک روزه خود به سیستان با حضور در کارخانه سنگ نرم بر جنوب شرق کشور، تصفیه آب دیجیتال، مجتمع تجاری راه ابریشم و خوراک دام از این مراکز اقتصادی که متعلق به ایثارگران استان سیستان و بلوچستان می باشد بازدید و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد. 

 بازدید از مسقف کردن گلزار شهدای شهرستان زابل، زیباسازی بقعه شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی از دیگر برنامه های این سفر بود.

 در پایان با حضور در منزل شهید مدافع امنیت محمد امین آب درشکر که در ناآرامی های مهرماه ۱۴۰۱ زاهدان به شهادت رسیده بودباخانواده این شهید معظم دیدار و گفتگو کردند .
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد