Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:39:54 GMT

۳۵ هزار نفر در آزمون آزمایشی قرآن و عترت شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۷۹۸۷

۳۵ هزار نفر در آزمون آزمایشی قرآن و عترت شرکت کردند

سید فخرالدین اسماعیلی روز سه شنبه به خبرنگار معارف ایرنا، گفت: آزمون آزمایشی قرآن و عترت پنجشنبه هفته گذشته به منظور سنجش میزان قدرت و کشش سرورها و همچنین آشنایی قرآن آموزان با پاسخگویی، فراخوانی سوالات و همچنین سامانه های پشتیبان انجام شد. 

وی افزود: با برگزاری این آزمون آزمایشی بازخوردهای خوبی داشتیم و توانستیم اشکالات موجود را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا یکی از اشکالات مربوط به سامانه پیامکی برای احراز هویت بود که عملا این سامانه ها پاسخگوی این حجم از داوطلبان در روزهای آزمون نبود و به همین دلیل احراز هویت را از سمت پیامکی به سمت پرسش و پاسخ بردیم و داوطلبان با توجه به اطلاعاتی که در زمان ثبت نام در سایت درج کرده اند، وارد سامانه آزمون انجام می شوند. به عبارت دیگر کاربری، آسانتر شده و هیچ حجمی از درخواست ها نیز بدون پاسخ برنخواهد گشت.

اسماعیلی ادامه داد: در روزهای آزمون هیچ محدودیتی با توجه به اینترنت کشور و روزه داری داوطلبان نداریم و شرکت کنندگان در تمام گروه ها و رشته ها می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در هر یک از این سه روز یعنی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در آزمون شرکت کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. 

وی افزود: سطح سوالات و زمان پاسخگویی برای گروه زیر ۱۲ سال و نابینایان و کم بینایان متفاوت است. یعنی از آنجا که این گروه ها معمولا به صورت صوتی آموزش می بینند، سوالات آنها نیز به صورت صوتی درنظر گرفته شده است. البته متن سوالات و گزینه ها نیز موجود است.

اسماعیلی تعداد داوطلبان این آزمون را بیش از ۱۲۲ هزار نفر از میان قرآن آموزان موسسات قرآنی و داوطلبان آزاد اعلام کرد و گفت: ۱۴ سرور ویژه ۱۴ رشته آزمون پیش بینی شده است و هر سروری مربوط به یک رشته آزمون است و این مساله باعث می شود تا بتوانیم توان پاسخگویی سرورها را در لحظه بالا ببریم.

وی افزود: سه سیاست ارتقاء امنیت آزمون، برقراری عدالت آزمونی و کاربری آسان را در تمامی دستورنویسی ها و فرایند برنامه نویسی آزمون اعمال کردیم تا هیچکس از آزمون بازنماند و داوطلبان با توجه به سطح یادگیری به سوالات پاسخ دهند. مثلا سطح سوالات زیر ۱۲ سال متفاوت است.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که به دلیل مشکلات و فراهم نشدن زیر ساخت فنی قرار بود ۱۳ تا ۱۵ اسفند به صورت مجازی برگزار شود، به روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا هفدهم این ماه موکول شد.

این آزمون در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج­ البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار می شود.

آزمون قرآن و عترت، برای حمایت از برنامه‌­های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه­‌ها یکی از مأموریت­‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت به شمار می رود. برگزاری منظم و سالانه­ آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل­‌بیت در سراسر کشور انجام می­‌شود.

سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، از اهدافی است که برای این آزمون در نظر گرفته است.

برچسب‌ها آزمون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی آزمون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی اخبار کنکور حفظ و مفاهیم قرآن و عترت جزء اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مویدی معاون پرورشی، سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا