Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@10:18:16 GMT

آشنایی با خدمات کلینیک های دامپزشکی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۷۹۹۹

خدمات کلینیک دامپزشکی چیست؟

کلینیک های دامپزشکی به تشخیص و درمان بیماریهای حیوانات خانگی و اهلی و همچنین دام ها و حیوانات باغ وحش می پردازند. در این مرکز به چکاب حیوانات پرداخته شده و آزمایشاتی چون نوار قلب و سونوگرافی گرفته میشود. در صورت لزوم به جراحی حیوان نیز میپردازند.شکستگی ها را درمان میکنند.همچنین در مورد تغذیه و روش های صحیح نگهداری حیوان به صاحبش مشاوره می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حیوانات بیمار دارو تجویز مینمایند.واکسیناسیون و گواهی سلامت صادر مینمایند. و در صورت لزوم به اصلاح موهای حیوانات می پردازند.

کلینیک دامپزشکی

خدماتی که برای سگ و گربه انجام میشود

صاحبان حیواناتی چون سگ و گربه لازم است که 2 بار در سال برای چکاب و معاینه حیوانات خود را به کلینیک دامپزشکی ببرند.خدمات انجام شده شامل:

معاینه دوره ای واکسیناسیون گرفتن ناخن ها تمیزکردن گوش ها کوتاه کردن موها صدور شناسنامه عقیم سازی پانسیون نگهداری صدور گواهی سلامت تهیه غذای سگ و گربه

خدماتی که برای خرگوش و جوندگان انجام میشود

خرگوش ها و جوندگانی چون همستر عمر کوتاهی دارند بنابرین چکاب مرتب و رسیدگی به آنها مهمتر است.این حیوانات واکسینه نمی شوند.لوازم و غذای آنها در پت شاپ کلینیک فروخته میشود.

عقیم کردن خرگوش ماده به دلیل جلوگیری از بارداری و ابتلای آن به عفونت و سرطان و مطیع شدن خرگوش صورت میگیرد.کوتاه کردن موهای خرگوش و کوتاه کردن دندان آن نیز در کلینیک های دامپزشکی شهرهای مختلف ایران از جمله کلینیک دامپزشکی شیراز انجام میگیرد.

خدماتی که برای پرندگان انجام میشود

معاینه و تشخیص بیماری

اصلاح کردن نوک

کوتاه کردن پرها

فروش غذای پرنده

چه زمانی بایستی به دامپزشکی مراجعه نمود؟

بیحال بودن حیوان و بی اشتهایی برای بالاتر از یک روز

اسهال و استفراغ داشتن

باز نگه داشتن طولانی دهان

تغییرات غیرعادی در اندام های بدنشان

چرخیدن غیر عادی بدورخود

تغییرات در راه رفتن

درمانگاه دامپزشکی

ویژگیهای یک کلینیک دامپزشکی خوب چیست؟

مجوز معتبر از سازمان نظام دامپزشکی داشته باشد مرکز تخصصی جراحی داشته باشد استفاده از دامپزشکان متخصص و متبحر دارای امکانات سونوگرافی و رادیولوژی امکان صدور شناسنامه و گواهی سلامت دارا بودن فروشگاه اغذیه و لوازم جانبی برای حیوانات( پت شاپ) دارا بودن فضای آزاد جهت نگهداری حیوانات دارا بودن آتلیه مجهز دارا بودن مشاور مجرب در امر نگهداری و تربیت حیوان دارا بودن کاشت میکروچیپ امکانات دندانپزشکی داشته باشد دارا بودن امکانات جراحی عقیم سازی

خدمات کلینیک دامپزشکی در سایت در پی جو

شهر شیراز دارای درمانگاه های دامپزشکی مجهز در نقاط مختلف می باشد. برای پیدا کردن بهترین کلینیک های دامپزشکی و پت شاپ شیراز می توانید به وبسایت پی جو مراجعه نمایید.

پانسیون و نگهداری حیوانات چیست؟

بیشتر اوقات بخصوص در ایام نوروز که افراد قصد سفر دارند برای رفع مشک نگهداری از حیوانات خود روبرو میشوند.که برای حل این مشکل به کلینیک های دامپزشکی مراجعه نموده و حیوان خود را به آنها می سپارند.

در پانسیون ها حیوانات را در قفس نگهداری کرده و به نوبت به وضعیت غذا، حمام، شست‌وشو و ناخن‌گیری و... آن‌ها رسیدگی می‌کنند.نگهداری حیوانات میتواند از ساعتی تا روزانه انجام گیرد.وجود یک دامپزشک متخصص در پانسیون حیوانات بسیار حائز اهمیت می باشد.

خرید و فروش نژادهای مختلف حیوانات نیز در کلینیک های دامپزشکی صورت میگیرد.

انواع نژاد سگ:

ژرمن شفرد - پودل - باست - باکسر- بولداگ - بول ماستیف - بلژین شایلو شپرد - تریر -یورک شایر تریر -ولش کورگی- اشپیتز - اسکای تریر - شیت زو - پاگ - رتریور - روتوایلر - ساموئید -شی هوا هوا - چاو چاو - داش هوند - دالمنشن - دوبرمن - گریت دین - مالتیز - پینچر -مینیاتور پینچر - پکینیز - پامرانین - افغان

انواع نژاد گربه:

گربه ایرانی یا پرشین - گربه چین چیلا - گربه های مو کوتاه بریتانیایی - گربه مین کون - گربه فولد اسکاتلندی - گربه مو کوتاه آمریکایی - گربه اگزاتیک مو کوتاه - گربه برمه ای - گربه تیفانی - گربه نژاد وان - گربه بنگال- گربه آبی رنگ روسی

انواع پرنده شکاری:

شاهین، عقاب، دلیچه، سارگپه، قرقی

انواع پرنده زینتی:

کاسکو، طوطی، مرغ مینا، قناری، مرغ عشق، باجی، عروس هلندی، پاراکت، کاسکو خال قرمز، طوطی برزیلی، کوکاتیل، فنچ، ماکائو، پاراکت طوق دار، کبوتر، طرقه، سهره

امیدواریم مقاله معرفی خدمات کلینیک دامپزشکی برای شما مفید بوده باشد. در سایت پی جو میتوانید کلینیک های دامپزشکی معتبر شهرهای مختلف ایران را بیابید.

منبع: الف

کلیدواژه: کلینیک های دامپزشکی کلینیک دامپزشکی نگهداری حیوان کوتاه کردن دارا بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها

در پارک‌های ژاپن، گوزن‌ها با سر خم کردن و تعظیم در برابر بازدیدکنندگان، درخواست غذا و توجه می‌کردند. این رفتار آموخته‌شده در طول زمان در آنها شکل گرفته بود، زیرا متوجه شده بودند که این حرکات می‌تواند به آنها پاداش برساند.

 مردم نیز از این تعامل لذت می‌بردند و با غذا دادن و نوازش کردن گوزن‌ها، این رفتار را تقویت می‌کردند. این صحنه‌ها نشان می‌داد که چگونه حیوانات می‌توانند با محیط پیرامونشان سازگار شوند و رفتار‌های جدیدی بیاموزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

 

tags # حیوانات سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو