Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@06:29:50 GMT

استخدام ۵۰ هزار معلم جدید

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۸۱۰۵

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۵۰ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای علی الهیار ترکمن امروز در جمع خبرنگاران افزود: ۲۵ هزار نفر از این معلمان از طریق کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اطلاعات کمبود معلم در آموزش و پرورش را در اختیار سازمان امور اداری استخدامی قرار دادیم و در حال دریافت مجوز و اجرای روند استخدام این معلمان از این سازمان هستیم.
الهیار ترکمن افزود: ۱۰ هزار نفر از سهمیه آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش همچنان باقی مانده است که این تعداد نیز به سهمیه استخدامی امسال افزوده شده است و افراد واجد شرایط متقاضی استخدام در آموزش و پرورش می‌توانند در آزمون استخدامی که خرداد امسال برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
وی اضافه کرد: سال گذشته مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره روش‌های جذب و تامین نیرو دریافت کردیم که قرار شده کار مشترکی میان سازمان برنامه و بودجه، شورا و وزارتخانه صورت بگیرد و به مصوبه دولت تبدیل شود که در پی آن بتوانیم نیروی اداری را از نیروی آموزشی تفکیک کنیم.
الهیار درباره کمبود نیروی مشاور در مدارس نیز گفت: شیوه جذب نیروی مشاور مدارس در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
وی افزود: طرح رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و در صورت تصویب از فروردین امسال برای فرهنگیان مشمول رتبه بندی محاسبه خواهد شد.
الهیار ترکمن خاطر نشان کرد: طرح جدید رتبه بندی معلمان شامل هم امتیازات مالی و هم امتیازات غیر مالی می‌شود که امتیازات مالی آن علاوه بر افزایش دریافتی معلمان در سال‌های ۹۴ و ۹۸ خواهد بود.
وی درباره آخرین وضعیت تامین مسکن فرهنگیان نیز گفت: تفاهم نامه تامین مسکن فرهنگیان را با وزارت راه و شهرسازی در دستورکار قرار دادیم و ثبت نام از فرهنگیان واجد شرایط انجام شده و عمده ظرفیت مسکن‌ها در شهر‌های جدید است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: واگذاری ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی قطعی شده و ۲۵ هزار نفر به مرحله اجرایی سازی رسیده و فرهنگیان برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شده اند.
وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات ما و ثبت نام انجام شده ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان فاقد مسکن هستند و امیدواریم امسال شاهد واگذاری اولین مسکن‌ها به فرهنگیان باشیم.
الهیار ترکمن در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم اشاره کرد و افزود: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت به نام معلم، مطهری معلم ماندگار، دوشنبه، معلم، قدر و منزلت معلمی، سه شنبه، معلم، افسران سپاه پیشرفت، چهارشنبه، معلم، مرجعیت تربیتی و اجتماعی، پنجشنبه، معلم، زیست بوم جدید چالش‌ها و فرصت ها، جمعه، معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی و شنبه معلم، پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار نامگذاری شده است.
الهیار ترکمن تصریح کرد: شنبه ۱۱ اردیبهشت دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور را برگزار می‌شود که هشت نفر از فرهنگیان به صورت حضوری هستند و د‏وشنبه ۱۳ اردیبهشت دیدار مجازی وزیر با فرهنگیان در سراسر کشور و در روز ۱۶ اردیبهشت دیدار فرهنگیان با رئیس مجلس برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: در هفته معلم همچنین معلمانی که عملکرد ماندگار از کار معلمی داشتند شناسایی و تقدیر خواهند شد.
الهیار ترکمن افزود: ۳۰۵ هزار و ۹۱۱ معلم در طرح خودارزیابی شرکت کردند و ۳۸۳ نفر وارد ارزیابی کشوری شده و توسط ۵ استان داوری شدند.
وی مهم‌ترین هدف این برنامه را شناساندن و انعکاس زحمات بدون وقفه معلمان در دوران کرونا بیان کرد و افزود: تعلیم و تربیت در دوران شیوع کرونا تعطیل نشده است و معلمان برای آموزش مجازی دانش آموزان در ۲ سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان در حین تدریس ویژگی‌های خاصی مانند ایثار، فداکاری و اخلاق خوب را از خود نشان دادند که باید به منظور الگوسازی برای جوانان شناسایی و در هفته معلم تقدیر شوند. برچسب ها: معلم ، جدید ، استخدام ، ترکمن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معلم جدید استخدام ترکمن آموزش و پرورش الهیار ترکمن هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: دولت سیزدهم همواره به حوزه آموزش و پرورش نگاهی مثبت، همراه با تقویت این بخش داشته که در سطح استان نیز در این راستا با یک رویکرد همه جانبه تقویت گرا و پیشرفت محور گام برداشتیم.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز معلم در بازدید از مدرسه 19دی و شهید رجایی سمنان و تجلیل از معلمان و پرسنل این مراکز آموزشی ضمن تبریک فرارسیدن هفته و روز معلم اظهار کرد: اگر امروز استان سمنان درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری دارد، این مهم نتیجه تلاش بیش از ۱۱ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان استان است.
وی افزود: امروز ما کمترین آسیب اجتماعی را در مدارس استان داریم که کمک و تلاش و همراهی معلمین و فرهنگیان در تحقق این مهم تاثیرگذار بوده است.
هاشمی اضافه کرد: در محله کم برخوردار شهرها، گویش ها، فرهنگ ها، نگاه و تفکرات مختلفی وجود دارند که اهمیت و سختی کار و تلاش شما معلمان و فرهنگیان در این مناطق یقینا بیشتر است.
استاندار سمنان تصریح کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و احداث مجتمع های آموزشی در استان اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.
وی از توجه ویژه به آموزش و پرورش در این استان خبر داد و بیان کرد: همواره تلاش کردیم تا نگاه مثبت همراه با مساعدت، تقویت و همراهی و همکاری را در سطح مدیریت استان با مجموعه آموزش و پرورش استان پداشته باشیم.
استاندار سمنان گفت: ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان به منظور مدیریت امور زندگی و افزایش صمیمت و پیگیری امور و رصد وضعیت آنان توسط معلمین و فرهنگیان، امری مهم است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم