Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد روند گسترش ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به یک ثبات نسبی رسیده و چهار شهرستان سامان، کیار، اردل و خانمیرزا از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند.

گفتنی است کماکان وضعیت شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، بن، فارسان، کوهرنگ و بروجن قرمز است و محدودیت‌های مربوط به شهرهای دارای وضعیت قرمز در آن‌ها اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی فاز دوم  واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری آغاز شده که در مرحله اول افراد بالای ۸۰ سال و به ترتیب سالمندان بالای ۷۵، ۷۰، ۶۵ و ۶۰ سال در این فاز در مقابل ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

راشد جزایری اظهار داشت: در فاز دوم واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۸۰ سال تاکنون ۱۵ هزار و ۳۵۶ نفر شناسایی شده‌اند و پس از انجام واکسیناسیون سالمندان ۶۰ تا ۸۰ ساله، واکسیناسیون افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون و بیماری قلبی در رده سنی ۱۶ تا ۶۴ سال انجام می‌شود.

به گفته مسؤولان علوم‌پزشکی تا زمانی که ۷۰ درصد افراد جامعه واکسینه نشوند، نمی‌توان به مهار کرونا امیدوار بود.

لازم به ذکر است در فاز اول واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری حدود ۷۷ درصد کادر درمان و ۵۹ درصد کادر بهداشت واکسینه شدند.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری حدود ۸۶ درصد است

شایان ذکر است میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری حدود ۸۶ درصد اعلام شده که بیش‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها مربوط به شهرستان فارسان با ۹۰ درصد و کمترین مربوط به شهرستان بروجن و لردگان با ۶۵ درصد می‌باشد.

گفتنی است طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳۸ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه کرند که از این تعداد ۱۳۳ مفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست کرونا 382 نفر در استان مثبت شد

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۲۴ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۵۸ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شده است.

لازم به ذکر است هم‌اکنون ۵۳۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۴۲۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان بوده و از این تعداد ۷۶ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه  تحت مراقبت و درمان هستند.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری وضعیت قرمز واکسن بیماران خاص رنگبندی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: پایگاه گدار کبک و پایگاه نگین جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن ۱۴ اردیبهشت و به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان روز پرکاری را داشتند.
کیانی افزود: تیم عملیاتی گدار کبک در ساعت ۱۵:۳۰ پس از کسب خبری مبنی بر گرفتار شدن یک خانواده در حوالی چشمه زینل بلافاصله به منطقه اعزام شده و خانواده گرفتار در گل و لای را به مکان امن انتقال داد.
وی ادامه داد: تیم پایگاه نگین در ساعت ۲۰:۳۰ برای کمک به خانواده ای گرفتار به دشت کوثر حوالی گردنه حلوایی اعزام شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: در ساعت ۲۱:۱۸ تیم گدار کبک برای کمک به دو خانواده عشایری گرفتار در سیلاب به منطقه شمس آباد اعزام شد.
کیانی افزود: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن تا پایان ۱۴ اردیبهشت ماه به ۱۶ نفر امداد رسانی کردند.
وی ادامه داد: در این عملیات ها ۳ دستگاه آمبولانس، به همراه ۱۰ نفر نجاتگر حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • آغاز عملیات گازرسانی به مجتمع دامپروری شهر کیان
  • داور چهارمحالی مسابقات تیر و کمان کشور را سوت می‌زند
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری اردوی استعدادیابی فوتبال در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود