Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مناسبت های دینی، انقلابی، ملی، فرهنگی و اجتماعی در طول سال احصا شده و تقویم هنری تدوین شود تا هنرمندان برای تولید آثار فاخر از ابتدا تا انتهای سال برنامه‌ریزی کنند زیرا تدوین تقویم هنری موجب اعتلای آثار فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، در کارگاه طراحی پوستر «مشق نور» با محوریت روز جهانی قدس ضمن تبریک و تهنیت خجسته سالروز ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع)، گفت: در دوره مدیریت جدید شهرداری رشت شاهد تحولات اثربخشی در سیمای شهر هستیم و امیدواریم این آثار و برکات به نفع شهروندان استمرار پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت پیوند نزدیک مسئولان با هنرمندان، تصریح کرد: هنر موجب ماندگاری کارها و بهترین ابزار برای پیامرسانی است و از هنر می‌توان به بهترین شکل برای انتقال پیام و مفاهیم دینی، انقلابی، فرهنگی و اجتماعی بهره برد.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت بهره گیری از ابزار هنر در موضوع انقلاب، اظهار کرد: مناسبت های دینی، انقلابی، ملی، فرهنگی و اجتماعی در طول سال احصا شده و تقویم هنری تدوین شود تا هنرمندان برای تولید آثار فاخر از ابتدا تا انتهای سال برنامه‌ریزی کنند زیرا تدوین تقویم هنری موجب اعتلای آثار فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، بروز خلاقیت و خروج از روزمرگی های اداری و سازمانی را یکی از دستاوردهای تدوین تقویم هنری دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون به صورت مطلوب و شایسته از ابزار هنر استفاده نشده است و گاهی نیز هنرمندان مورد بی مهری قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود انگیزه لازم برای ارائه آثار بدیع و پرمحتوا کم شود.

وی، آرامش مادی و معنوی را زمینه ساز ظهور و بروز خلاقیت های هنرمندان دانست و یادآور شد: هنرمندان با حسن نیت همه رنج ها و مشقت ها را تحمل می کنند تا آثاری ماندگار از خود بر جا بگذارند لذا باید در حوزه هنر انقلاب اسلامی سرمایه گذاری شود و هنرمندان حمایت شوند.

حجت الاسلام اشجری، خواستار ایجاد هم‌پوشانی و هماهنگی بین المان ها، تابلوها، استندها و بیلبوردهای سطح شهر با مبانی دینی، انقلابی و ملی شد و اضافه کرد: در این راستا دستگاه های فرهنگی نهایت همکاری را با شهرداری ها داشته باشند و ضمن حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان، به اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی کمک کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انقلاب اسلامی شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی تدوین تقویم هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید جاویدی در مراسم بزرگداشت روز سروستان و تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار این شهر که شامگاه شنبه در سالن همایش‌های این شهر برگزار شد از کسانی که در راه تعالی این شهرستان تلاش کردند به ویژه خانواده معظم شهدا تجلیل کرد.

امام جمعه سروستان با اشاره به روایت «حب‌الوطن من الایمان» افزود: اینکه مردم سروستان نسبت به پیشرفت وطن خود حساس باشند و آن را ارتقا دهند نشانه ایمان است.

حجت الاسلام سعید جاویدی با بیان اینکه آثار باستانی سروستان مانند کاخ ساسان و بقعه شیخ یوسف نشانه قدمت و عظمت این شهرستان است افزود: از اینکه مردم سروستان صاحب علم و فرهنگ هستند بر خود می‌بالیم.

حجت‌الاسلام جاویدی درخواست ثبت روز ۵ دی بخاطر شهدای عملیات کربلای ۴ به عنوان روز فرهنگ و ایثار شهرستان سروستان را مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد که این روز ثبت شود.

امام جمعه سروستان با بیان اینکه نامگذاری روزی به نام سروستان گامی جهت اعتلای این شهر است ابراز امیدواری کرد: روز سروستان در اردیبهشت ماه زمینه پیشرفت و توسعه شهرستان را به وجود آورد.

سروستان مامن عارفان و اندیشمندان علمی است

فرماندار سروستان نیز با بیان اینکه مفاخر این شهرستان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و … باعث افتخار فارس و کشور هستند گفت: سروستان دارای جایگاه رفیعی در سطح استان فارس است و در روز سروستان به عنوان یک روز تأثیرگذار وظیفه داریم ارزش‌های مثبت شهرستان را به نسل بعد انتقال دهیم.

علی‌حسین بهمنی هدف این مراسم را حفظ اتحاد و انسجام و ارتقا شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: همه باید در راه پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان تلاش کنیم.

بهمنی مهمترین رکن توسعه هر شهرستان را فرهنگ و تمدن آن دانست و گفت: تکریم و تجلیل از شخصیت‌های برجسته شهرستان کاری بسیار ارزشمند است که در این مراسم انجام می‌شود.

وی سروستان را مامن عارفان و اندیشمندان علمی از قبل تا بعد از انقلاب دانست و تاکید کرد: این افراد باید به نسل جوان و دانش‌آموزان معرفی شوند.

فرماندار سروستان در انتها با درخواست از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان ادامه داد: هر کس وابسته به شهرستان است باید سرمایه‌اش در بانک‌های سروستان باشد و نسبت به پیشرفت شهرستان خود حساس باشد و احساس مسؤولیت کند.

کد خبر 6090417

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد