Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «سیاست در قرآن کریم» از به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به تفسیر آیات سیاسی کلام وحی می پردازد که در ماه مبارک رمضان به علاقه مندان معرفی و پیشنهاد می شود.

 به گزارش قدس آنلاین، کتاب «سیاست در قرآن کریم» سومین جلد از مجموعه سلسله درس‌ های تفسیر قرآن کریم آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مبحث در دو جلد مجزا با سرفصل های بخش اندیشه در علوم سیاسی و با تحلیل و برداشت های مستند از آیات شریفه قرآن به تبیین اندیشه سیاسی اسلام پرداخته است.

در جلد اول درباره موضوعات حکومت و دولت، مظاهر اجرایی حکومت، عناصر حکومت و دولت، فرآیند تحقق دولت در زندگی اجتماعی مردم، کار ویژه دولت، رابطه دولت و مردم از منظر آیات قرآن کریم تحقیق و کاوش شده است.

جلد دوم، کارکردهای عام و کارکردهای خاص دولت را با در نظر گرفتن مبانی سیاسی شریعت اسلام و از منظر آیات مبارک قرآن بررسی می کند.

از آنجا که آیات سیاسی قرآن مشخص نیستند و نمی توان براساس ترتیب سوره ها آن ها را بررسی کرد و گذشته از آن که آیات بسیاری وجود دارد که در نظر یک فرد یا جریان آیات سیاسی تلقی می شود و در اندیشه گروهی دیگر  این چنین نیست، از این رو در کتاب «سیاست در قرآن کریم» سعی شده، ترتیب انتخاب و گزینش آیات براساس بحث های علوم سیاسی باشد و آیات مرتبط با موضوعات مورد نظر بدون توجه به محل وقوع آن ها در قرآن انتخاب و بررسی شوند.

 در ماه مبارک رمضان جلد سوم این مجموعه با تخفیف ۲۰ درصدی و مجموعه کامل تفسیر قرآن کریم آیت الله علم الهدی با ۳۰ درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تفسیر آیات الهی کتاب سیاست در قرآن کریم به نشر سیاست در قرآن کریم آیات سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید