Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک ستاد قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی، دکتر محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولین با هدف بررسی زمینه‌های مشترک همکاری و استفاده از ظرفیت‌های متقابل، برگزار و همزمان با این نشست، فاز سوم طرح سرباز ماهر رسماً آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، طرح سرباز ماهر با هدف آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی سرباز در دوران آموزشی در پادگان‌ها شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، شکل گرفته است. در این طرح در نظر است که با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور، با انجام مشاوره شغلی و ارائه دوره‌های مهارتی متناسب با توجه به منطقه جغرافیایی، توانمندی جوانان ذکور کشور در قبل از خدمت سربازی افزایش یابد. در حین خدمت سربازی، قابلیت‌های جوانان توسعه یافته و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار آنها ایجاد شود و پس از خدمت، تسهیل‌گری لازم و زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال آنها فراهم شود.

در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در بخش آموزش‌های عمومی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی منعقد شد. جهاد دانشگاهی پس از مذاکره و تفاهم با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح، اقدام به برنامه‌ریزی، طراحی و تدوین دوره مهارت‌های عمومی در دو بخش ویژه برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کرده تا با اجرای بسیار مناسب و با کیفیت توسط واحدهای مجری، امکان تداوم آن برای سال‌های آتی فراهم شود.

تاکنون دو فاز از این برنامه با موفقیت اجرا شده است و فاز سوم این طرح، امروز و همزمان با برگزاری نشست مشترک ستاد قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی رسماً آغاز شد.

این نشست با حضور سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی، دکتر حسین اثباتی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، رضا علیخانی، نماینده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان نیروهای مسلح کشور، حسن ابراهیمی، مسئول فناوری اطلاعات قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، دکتر محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، احمد عبدی‌پور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ آموزش، احمد حسین سلگی، مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه‌یابی آموزشی جهاد دانشگاهی، سیروس دشتی، معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی ستفا، صبح امروز در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

حضور مستمر جهاد دانشگاهی در کارگروه‌های قرارگاه مرکزی مهارت آموزی

دکتر محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان عضو ثابت در کارگروه‌های استانی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح تعیین شد و حضور مستمری در این کارگروه‌ها دارد.

وی تأکید کرد: با همکاری گروهی از کارشناسان و صاحب‌نظران، دو کتاب "مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی" و "آشنایی با مهارت‌های زندگی" (پس از تایید وزارت ورزش و جوانان و قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه)، توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر و ۲۰ هزار نسخه از این کتاب‌ها در اختیار پادگان‌های سراسر کشور قرار گرفت.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: هرجا شاهد همکاری خوب پادگان‌ها بوده‌ایم، طرح به خوبی اجرا شده است. قصد داریم در نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری، بازنگری مجددی بر این دو کتاب داشته باشیم و از خردادماه، توزیع کتاب در پادگان‌های کشور آغاز خواهد شد.

دکتر بیجندی افزود: دوره‌هایی با سرفصل‌های مشخص برای واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور تعریف می‌کنیم. قصد داریم در قالب یک طرح، افرادی که دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی را سپری کرده و سربازی آنها پایان یافته است، به مراکز منش (مرکز نوآوری و شکوفایی) جهاد دانشگاهی معرفی شوند تا در صورت داشتن ایده و طرح خاص، مورد حمایت قرار گیرند.

ورود هدفمند جهاد دانشگاهی به بحث مهارت‌آموزی سربازان 

دکتر حسین اثباتی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی ورود هدفمندی به این بخش داشته است. جهاد دانشگاهی جزء مجموعه‌های انقلابی کشور است که به حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده و از توانایی بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است.

دکتر اثباتی افزود: یکی از زمینه‌های همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی در بحث آموزش‌های بدو خدمت است که طی جلسه‌های کارشناسی متعدد، سرفصل‌های درسی مشخص شد. در دو بخش‌های مهارت زندگی و مهارت کسب‌وکار، سرفصل‌ها تعیین شده و دوره‌های آموزشی در پادگان‌ها برگزار می‌شود. دو کتاب تهیه شده توسط جهاد دانشگاهی ("مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی" و "آشنایی با مهارت‌های زندگی") به عنوان آموزش‌های بدو خدمت در پادگان‌ها آموزش داده می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: همچنین می‌توانیم از توانمندی جهاد دانشگاهی در برگزاری دوره‌های آکادمیک و پودمانی نیز استفاده کنیم که در نهایت باعث اشتغال خواهد شد.

وی تأکید کرد: بحث دیگر که هنوز عملیاتی نشده و نیازمند تدوین دستورالعمل‌های مشخص است، بحث هدایت و مشاوره شغلی است که باید به یک فرآیند تبدیل شود. جهاد دانشگاهی، سامانه‌ای برای هدایت و مشاوره شغلی  طراحی کرده است که در صورت لینک شدن به قرارگاه، می‌تواند برای هدایت شغلی سربازان مورد استفاده قرار گیرد. براین اساس، سربازان می‌توانند در طول دوره خدمت سربازی نسبت به تکمیل رزومه خود در این سامانه اقدام کرده و به محض پایان خدمت، وارد بازار کار شوند.

جهاد دانشگاهی با در اختیار داشتن ۱۷۰ مرکز در سراسر کشور، دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی در حوزه‌های مختلف را برگزار می‌کند. متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ماهر قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه (smaher.ir)، نسبت به انتخاب دوره آموزشی مورد نظر در واحد و مراکز جهاد دانشگاهی در شهر و استان خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرباز ماهر جهاد دانشگاهی سردار محمدحسین سپهر کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان معاون آموزشی جهاد دانشگاهی مهارت آموزی کارکنان وظیفه مهارت آموزی سربازان اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی مهارت های عمومی پادگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی کشور امروز در شورای استانی دانشگاه آزاد کردستان با بیان اینکه فارغ التحصیلان بدون مهارت دچار کمبود کار و شغل خواهند شد گفت باید با ورود رشته‌های مهارتی و مهارت آموزی زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

سروری مجد در این جلسه از ایجاد سامانه پژوهش یاب برای رصد فعالیت دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت ساماندهی امور جذب هیئت‌های و جلوگیری از رکود علمی از اهداف ایجاد این سامانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه از ثبت نام ۱۳ هزار و ۶۴۲ دانشجو در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت امسال ۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دانشجو داشته ایم.

میمنت آبادی گفت دانشگاه آزاد استان کردستان در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ رشته از کاردانی تا دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند و پارسال ۸ رشته به رشته‌های آموزشی این دانشگاه اضافه شد.

در ادامه این مراسم مرکز آموزش و توسعه فناوری‌های پیشرفته این دانشگاه در راستای تحقق مهارت آموزی در دانشگاه افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین