Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:42:09 GMT

مناطق نمونه گردشگری قم تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۹۱۴۰

مناطق نمونه گردشگری قم تعیین تکلیف شود

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی استانداری قم بهرام سرمست در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم طی سخنانی بهره برداری از منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت و تعیین تکلیف منطقه گردشگری 98 هکتاری پشت عوارضی قم را در حوزه گردشگری و زیارت ضروری دانست و ادامه داد: میراث فرهنگی قم باید پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری قابل واگذاری استان باید در دستور کار میراث فرهنگی قم باشد و در این راستا از ظرفیت‌های ملی و استانی بهره گرفته شود.

قم دارای ۱۲ منطقه نمونه گردشگری از جمله جمکران، خلجستان(نایه)، دیرگچین، دستجرد، طرلاب، کریمه(سایت عوارضی)، دره قاهان، پلنگ دره، روستای کرمجکان، بخش کهک، حوض سلطان و طایقان است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: برای هر یک از طرح های اقتصادی باید مرحله بندی انجام شود تا طرح های در شرف بهره برداری هر چه سریعتر به سرانجام برسند.

سرمست همچنین با اشاره به بافت تاریخی شهر قم و ضرورت تفکیک آن از بافت فرسوده بیان کرد: میراث فرهنگی باید برای تسهیل در اصلاح مقررات مربوط به بافت فرسوده و توسعه شهری در مناطق قدیمی برنامه عملیاتی ارائه کند.

 مساحت بافت فرسوده شهر قم یک هزار و 589 هکتار است که 315 هکتار آن بافت تاریخی به شمار می‌آید. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایجاد اشتغال ایثارگران تاکید کرد: باید گزارشی از روند اجرای این تفاهم نامه ارائه شود.

استاندار قم ساماندهی حاشیه نشینی و مناطق آسیب پذیر را نیز به‌عنوان یکی از اولویت‌ها مورد توجه قرار داد و افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده است که باید با جدیت پیگیری شود.

سرمست تولید پارچه و چادر مشکی را از دیگر تفاهم‌های صورت گرفته با ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد و افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای احداث هرچه سریعتر این کارخانه از سوی دستگاه های اقتصادی و خدمات رسان فراهم شود.

برچسب‌ها قم تولید داخلی بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم تولید داخلی بهرام سرمست قم تولید داخلی بهرام سرمست اخبار کنکور نمونه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است تا سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالین موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، هفته آخر فروردین بود که زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

از سویی دوم اردیبهشت عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 748449

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!