Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس اززاهدان، به دنبال ثبت سوژه ضرورت بررسی مشکلات کوله‌بران سیستان و بلوچستان، در سامانه فارس من، مبین علی میر گفت: با تعریف رویه کوله بری در سیستان و بلوچستان شهرستان های زابل، سراوان و میرجاوه، همانند بانه و مریوان در غرب کشور خواهند شد.

مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مقرر است مانند غرب کشور در سیستان و بلوچستان طرحی اجرا شود که در آن همه تاجران می توانند کالاهای خود را به صورت تجمیعی از کشورهای حوزه خلیج فارس یا هر نقطه دیگر به بندر چابهار وارد کنند، سپس این کالاها به بازارچه های مرزی ترانزیت و با استفاده از روش کوله بری و مرزنشینی ترخیص شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مهم ترین هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال برای مرزنشینان است، ضمنا این اقلام از معافیت صد در صدی حق و حقوق و عوارض گمرکی برخوردار است و سود بازرگانی دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: این روش علاوه بر اشتغال و تعلق سود، رونق معیشت و تجارت در شهرستان های مرزی زابل، زهک، میرجاوه و سراوان را در پی خواهد داشت.

میر بیان کرد: مردم می توانند از دیگر نقاط کشور به این خطه سفر و کالاهای مورد نیاز خود را از این مناطق خریداری کنند.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کالاهایی که به هیچ عنوان واردات آن ها آزاد نبوده از جمله ال سی دی، اتو، اسپیلت، یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی با این روش قابلیت واردات به کشور را خواهد داشت که این امتیاز فقط مربوط به مرزنشینان طبق روش کوله بری خواهد بود.

میر بیان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر افغانستان مرز را قفل کرده و محدودیت هایی را به وجود آورده است، به همین دلیل پس از رایزنی های فراوان تصمیم بر آن شد به این شکل کالا به بازارچه های مرزی ترانزیت تا با این کار واسطه ها حذف شود، همچنین در حوزه بلوچستان نیز واردات کالا از کشور پاکستان بلا مانع است.

وی در خصوص نحوه ثبت نام خدمت گیرندگان کوله بری در سامانه مرزنشینان عنوان کرد: باید فرمانداری های مناطق مرزی نسبت به اعلام و معرفی مرزنشینان دارات کارت معتبر الکترونیک مبادلات مرزی به ادارات صمت شهرستان های مرزی جهت ثبت نام در سامانه مرزنشینان و اخذ خدمت کوله بری اقدام کنند.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بانه اشتغال زابل سیستان و بلوچستان بازارچه های مرزی کوله بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر