Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: یکی از ساخت ۱۲۳۵ واحد از طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های استان قزوینطرح‌هایی که برای خانه دار شدن مردم در این دولت کلید خورده اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که با واگذاری زمین رایگان از سوی اداره راه و شهرسازی این طرح در استان قزوین هم عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گونجی افزود: سهمیه استان قزوین که باید توسط بنیاد مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخته شود ۴۸۱۰ واحد است که تاکنون ۳۱۴۵ نفر برای دریافت آن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار جمعیت استان از جمله اقبالیه، تاکستان، آبیک، محمودآباد، بیدستان و بویین زهرا اقدام به تامین مسکن شده که تاکنون طراحی ۶۹۴ واحد در این شهر‌ها آغاز شده است.

۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان قزوین احداث می‌شود

گونجی افزود: پس از پایش اولیه در این شهر‌ها هزار و ۴۵۵ نفر واجد شرایط شناخته شده اند که تاکنون ۹۳۴ نفر وجه اولیه خود راواریز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های تاکستان، اقبالیه، محمودآباد و بیدستان آغاز شده و در مرحله پی کنی، احداث فونداسیون و اجرای اسکلت و در بویین زهرا در حال صدور پروانه ساختمانی است.

ساخت هزار و ۳۵ واحد اقدام ملی مسکن در مهرگان

گونجی گفت: عملیات اجرایی ساخت هزار و ۲۳۵ واحد از طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان در سه سایت آغاز شده که پیمانکاران هم تعیین شده است.

او افزود: آماده سازی سایت و تجهیز کارگاه پروژه ۵۱۰ واحدی به پایان رسیده و ۲ سایت دیگر در مرحله تجهیز کارگاه است که امیدواریم در ۱۸ ماه ساخت واحد‌ها تکمیل شود.

گونجی گفت: نحوه ساخت این واحد‌ها به صورت صنعتی و بهره گیری از فناوری‌های نوین است که سرعت کار بالا خواهد رفت و با استفاده از پیمانکاران مجرب و با رتبه یک کشوری امیدواریم این طرح در زمان مقرر واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین افزود: این واحد‌ها در ۲ تا ۳ طبقه و هر بلوک ۶ واحد با زیربنای ۷۵ تا ۸۵ مترمربع ساخته می‌شود و تامین پارکینگ‌ها نیز در حیاط واحد‌ها پیش بینی شده است.

او گفت: ضمن رعایت مقررات ملی ساختمان و نکات فنی و کیفی در ساخت، با توجه به تراکم کم واحد‌ها نیازی به تعبیه آسانسور ندارد و با این کار هزینه ساخت کاهش یافته و توان مالی متقاضیان جوابگو خواهد بود.

گونجی افزود: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضی پیش بینی شده است که مابقی هزینه‌ها بتدریج از افراد دریافت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: توجه به معماری ایرانی در ساخت واحد‌های مسکونی در اولویت قرار دارد و نما‌های آجر و سیمان برای سبک سازی و زیباسازی این واحد‌ها پیش بینی شده است.

گونجی، تأمین مسکن روستایی را نیز از دیگر وظایف بنیاد مسکن دانست و افزود: در حال حاضر ۲۵ درصد جمعیت استان در روستا و ۷۵ درصد در شهر‌ها سکونت دارند که پیش بینی می‌شود جمعیت شهری با ۱۰ درصد افزایش روبرو شود که نوسازی واحد‌های فرسوده و بافت روستایی و مقاوم سازی ساخت و ساز‌ها در این مناطق مورد توجه جدی است تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

او گفت: ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان با تأمین زمین رایگان از سوی بنیاد مسکن مورد توجه قرار دارد که با تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۴۰ میلیون تومان در حال حاضر ساخت ۸۵ واحد مسکونی در قزوین آغاز شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن راه و شهرسازی واحد مسکونی اقدام ملی مسکن مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین طرح اقدام ملی مسکن مسکن در شهر آغاز شده پیش بینی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  مهمترین مولدسازی تاریخ در حوزه مسکن در حال رخ دادن است گفت:   بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است  که برای  این پروژه ها  یک ریال متقاضی واریز نکرده و این پروژه ها هیچ وام بانکی ندارند و هیچ  ریالی در بودجه به این پروژه ها  تخصیص داده نشده  است و تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی  بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

بذرپاش بیان کرد: هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و به سال های آتی انتقال می دهیم.

او بیان کرد:  گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است  که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود  اما فاصله هزینه ها  با پرداختی ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش توضیح داد: در حوزه  صنعت شهرها تا به امروز  تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد منعقد شده است. 

وزیر راه و شهرسازی  از هدف گذاری یک میلیون زمین روستایی خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۷۰هزار زمین تامین شده و امیدواریم یک همتی صورت گیرد و تا تابستان یک میلیون زمین  روستایی را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن