Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهمند نژاد گفت:قرآن خطی منسوب به دست خط امام حسن(ع) در موزه آستان قدس وجود دارد و این جزوه قرآنی با آیه ۲۷ سوره یس (بماغفرلی ربّی و جعلنی من المکرمین) آغاز شده و با آیه ۴۵ از سوره فصلت (و انّهم لفی شکّ منه مریب) پایان یافته است.

«جواد فرهمند نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به نگهداری مصحف‌های شریف و نفیس در موزۀ قرآن رضوی اظهار کرد: جزوه قرآنی با ‎دست‌خط منسوب به‎ حضرت امام حسن مجتبی (ع) یکی از این مصحف‌هاست که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی با بیان اینکه این جزوه قرآنی ۷ سطری شامل جزء ۲۳ و ۲۴ است، افزود: این جزوۀ قرآنی با آیۀ ۲۷ سورۀ یس (بماغفرلی ربّی و جعلنی من المکرمین) آغاز شده و با آیۀ ۴۵ از سورۀ فصلت (و انّهم لفی شکّ منه مریب) پایان یافته است.

 

فرهمندنژاد خاطرنشان کرد: این مصحف شریف به خط کوفی کهن بر روی۱۲۲ ورق از جنس پوست و به قطع بیاض در ابعاد ۵/۱۶×۷/۱۱ سانتی‌متر کتابت شده است. ????وی بیان کرد: این قرآن در سال ۱۰۰۸ هجری قمری توسط شاه عباس اول صفوی وقف آستان قدس رضوی شد و وقف‌نامه آن به خط شیخ بهاء الدین محمد، معروف به شیخ بهایی است.

 

وی اظهارکرد: موزۀ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل، از ساعت ۸تا ۱۲:۳۰ پذیرای علاقه‌مندان به مشاهدۀ نفایس قرآنی است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت امام حسن مجتبي ع قرآن خطی آستان قدس امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی