Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:54:07 GMT

ابراز امیدواری چین درباره تسریع احیای برجام

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۰۴۰۲

ابراز امیدواری چین درباره تسریع احیای برجام

به گزارش ایرنا، «وانگ کوان» سفیر و نماینده دائم چین نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که تمام طرف‌ها شتابی را که در راستای یافتن راه حل سریع (برای احیای برجام) به دست آورده‌اند حفظ کنند.  

وی همچنین عنوان کرد که دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام روز چهارشنبه برای بررسی روند مذاکرات در خصوص لغو تحریم ها و مسائل هسته‌ای تشکیل جلسه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام ساعاتی پیش با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد. در این جلسه حاضرین تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با نام «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

پیشتر «میخائیل اولیانوف» رئیس هیات روسیه گفته بود که محتوای مذاکرات امروز ثابت کرد که اعضا در مورد احیای نسخه اصلی توافق هسته ای ایران متحد هستند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی نیز فضای کلی نشست را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: فکر می‌کنیم که در روند درستی قرار داریم، با این حال هنوز هم چالش‌ها و جزییات سختی وجود دارد.

وی تصریح کرد:‌ ما یک اصل داریم؛ هم تعجیل نداریم و شتاب‌زدگی نمی‌کنیم و هم اجازه نمی‌دهیم بحث‌ها فرسایشی شود.

پیش از برگزارش جلسه امروز روسای هیات‌های ایران، روسیه و چین در نشستی سه جانبه درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران، خواستار لغو یکجای تحریم‌های آمریکا به عنوان یک شرط ضروری برای بازگشت به برجام شدند.

برچسب‌ها وین کمیسیون مشترک برجام چین سید عباس عراقچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وین کمیسیون مشترک برجام چین وین کمیسیون مشترک برجام چین سید عباس عراقچی اخبار کنکور لغو تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری ستاره آرسنال به قهرمانی: هر چیزی امکان دارد

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال امشب در بازی هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس از بورنموث میزبانی کرد و با نتیجه 3-0 برنده شد. در این بازی بوکایو ساکا، لئاندرو تروسارد و دکلان رایس برای میزبان گلزنی کردند.

این برتری آرسنال را به امتیاز 83 رساند و منچسترسیتی در صورت برد در بازی امشب باز هم با فاصله یک امتیاز در رده دوم قرار خواهد گرفت.

دکلان رایس پس از این بازی درمورد کورس قهرمانی گفت:"منچسترسیتی یک ماشین است و بیشتر بازی‌های خود را می‌برد. فقط می‌توانیم روی خودمان تمرکز کنیم و این کار را انجام داده‌ایم. سال 2024 برای ما باورنکردنی بوده و رکورد جالبی را ثبت کردیم. هر چیزی ممکن است در فوتبال اتفاق بیفتد، شگفتی‌ها اتفاق می‌افتد، معجزه اتفاق می‌افتد، و با دو بازی مانده تا پایان فصل، فقط باید تمرکزمان را حفظ کنیم."

برد در بازی امشب؟

من دوست دارم به تیم کمک کنم. حس خیلی خوبی دارد. این یک برد بزرگ بود. می‌دانستیم که نتیجه بازی را باید کنترل کنیم. می‌دانستم که فرصتی برای گلزنی و حتی پاس گل از سمت خودم وجود دارد.

بازی سیتی مقابل ولورهمپتون را تماشا می‌کنی؟

نه. من قرار نیست این بازی را تماشا کنم. صادقانه بگویم، من در چند ماه گذشته بازی تیم‌های دیگر را تماشا نکرده‌ام. نمی‌خواهم انرژی زیادی روی آن بگذارم، می‌خواهم روی کاری که می‌توانیم انجام دهیم، تمرکز کنم.

آرسنال امسال قهرمان می‌شود؟

می توانید آن را حس کنید، حال و هوای استادیوم را با حضور هواداران می‌بینید، صحبت در مورد آن هیجان انگیز است چون ما در این موقعیت هستیم، اما هنوز دو بازی باقی مانده است. سیتی چهار بازی دارد، امیدوارم اتفاقی بیفتد!

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • آینده مبهم فدریکو کیه زا؛ نیم‌نگاه رم، امیدواری یوونتوس
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • امیدواری ستاره آرسنال به قهرمانی: هر چیزی امکان دارد
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی